Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Dansk modefirma trækker sig fra Kina

Foto: hummel.net



Fredag den 12 oktober 2012 kl. 11:08 - 0

Et Kina-eventyr er forvandlet til fiasko for kendt, dansk designvirksomhed.

Den danske designvirksomhed, der er bedst kendt for deres sportstøj, har måttet droppe planerne om at erobre Kina. Det skriver Berlingske.dk

Målet var ellers 100 Hummel-butikker på to år i Kina, men firmaet nåede kun lige op på 21 butikker i Kina, da de måtte droppe planerne. Grunden var ifølge ejeren selv, at der ikke var lavet ordentlige retningslinjer for produktion og branding overfor partneren i Kina, skriver Berlingske.dk

- Vi har ikke været præcise nok om, hvad for en stilmæssig linje, vi skulle ligge på i Kina, og det har efterladt for meget rum til, at vores partner selv kunne bestemme. Det er en kikser fra vores side,« siger CEO hos Hummel Søren Schriver til Berlingske.dk.

Et af problemerne var ifølge Søren Schriver, at tøjet ganske enkelt ikke levede op til Hummel-branded, således blev der produceret skjorter, der mindede alt for meget om konkurrenten Diesels design, skriver Berlingske.dk

(Berlingske.dk)



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD