Blogger: Detailhandlen bør omfavne den mobile tidsalder
De danske detailhandlere bør i langt højere grad satse på markedsføring på mobiltelefonen, mener en specialist.
De danske detailhandlere skal se at komme op i gear og ind i den mobile tidsalder.
Det mener detaildebattør og konsulent hos M-marketing Søren Høgh Andersen, der i et blogindlæg på detailfolk.dk taler for, at de danske detailhandlere i langt højere grad tager mobil markedsføring til sig.
Han fremhæver hjemmesider som et eksempel, for mens vi i dag tager det for givet, at vi kan gå online og finde en hjemmesider for de fleste virksomheder, var virkeligheden en anden i starten af 1990'erne, hvor stort set ingen virksomheder havde en hjemmeside.
- Sat lidt på spidsen vil man måske opleve samme scenarie med markedsføring på mobilen i fremtiden. Der vil ingen detailhandler med respekt for sig selv indrømme, at de ikke kommunikerer med deres kunder på mobilen, skriver Søren Høgh Andersen blandt andet i sit blogindlæg.
Mobil markedsføring gør en forskel
Søren Høgh Andersen forklarer, at forbrugerne er blevet mere immune over for den traditionelle markedsføringen. Her kan markedsføring på mobilen gøre en forskel, mener han.
- En-til-en kommunikation sendt til forbrugerne via en hurtig SMS-nyhed, eventuelt suppleret med link ind til flot indhold på mobiltelefonen, når helt ud til forbrugerne og kan times, så de lander hos forbrugerne på det helt rigtige tidspunkt, skriver Søren Høgh Andersen.
Læs hele Søren Høgh Andersens blogindlæg her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter