Bilka har succes med 'kunderejsehjul'
Takket være en bedre oplevelse og service via Bilka.dk har varehuset øget konverteringen med op til 20 procent.
Her går det godt. Og vi vokser stadig.
Sådan kan status fra Bilka opsummeres.
Ved hjælp af et såkaldt 'kunderejsehjul' giver en af Danmarks største webshops deres kunder en bedre oplevelse og service, hvilket øger konverteringen med op til 20 procent.
Kundeoplevelseschef i Bilka.dk, Kasper Kristensen, har sammen med sine kollegaer udviklet kunderejsehjulet. Hjulet tager udgangspunkt i, hvordan mennesker opfører sig, når de handler på nettet. Ved at klargøre de fem faser bliver Bilka.dk's medarbejdere skarpere på, hvad kunderne har brug for og hvornår.
- Ved hjælp af kunderejsehjulet kan vi give kunderne den information, de har brug for, afhængigt af hvor i købsprocessen de befinder sig. Det kan for eksempel være en produktguide eller svar på spørgsmål. Vi bruger på den måde relevant content for at skubbe kunderne videre i deres købsproces. Det betyder, at vi konverterer op mod 20 procent bedre, forklarer Kasper Kristensen i en pressemeddelelse.
LÆS OGSÅ: Bilka åbner netbutik i varehus
Leveringen er vigtig
Selve leveringen er naturligvis også afgørende for en vellykket kunderejse.
- I kundeservice bruger vi kunderejsehulet i mødet med kunden. Vi kan nemt og hurtigt finde ud af, hvor kunden er, og hvor han skal hen. Ved henvendelser vedrørende levering er det vigtigt, at vi kan spore kundernes pakker og fortælle leveringstidspunkt, forklarer teamleder i Bilka.dk’s kundeservice, Mathias Lundquist.
Et 'ekstraordinært fokus' på levering og kundeoplevelse har betydet, at Bilka.dk på fem år er vokset og blevet til en af Danmarks største webshops.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter