Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Bilka fortsætter konceptombygninger

Bilka Vejle var det første varehus, der i november 2013 blev ombygget efter konceptet om Fremtidens Bilka.
Foto: Claus Sjödin/Dansk Supermarked



Tuesday den 14 April 2015 kl. 11:20 af: Freja Thorbech

Nu gennemgår endnu et af Bilkas varehuse en omfattende ombygning, der skal sikre kunderne en mere inspirerende indkøbsoplevelse.

Bilka er i fuld gang med at ombygge kædens 18 varehuse til et nyt koncept.

De første to Bilka-varehuse i henholdsvis Vejle og Hundige er allerede blevet ombygget, og nu følger så Bilka i Næstved. Over de kommende år skal samtlige Bilka-varehuse igennem den omfattende makeover.

Fremtidens Bilka’er indrettes efter et koncept, der tydeligt afgrænser de enkelte afdelinger fra hinanden og giver et mere overskueligt flow gennem varehuset. Målet er at sikre kunderne en mere inspirerende indkøbsoplevelse.

Varehusene er designet efter, hvordan fremtidens varehus skal se ud, og indretningen er bl.a. baseret på undersøgelser af kundernes ønsker, forventninger og behov.

- De ny-istandsatte varehuse er indrettet efter vores kunder, og det er blevet godt modtaget. Kunderne synes, at det er blevet nemmere at finde rundt, og at varehusene virker større og mere overskuelige. De er simpelthen blevet gladere for at handle i Bilka, siger Claus Frederiksen, der er konceptchef for Bilka, i en udtalelse.

Første modernisering i 25 år

Bilka Næstved blev bygget i 1989, og det er første gang, at varehuset står over for en modernisering.

Når varehuset står klar til genåbning den 30. maj, er det med brede, lyse gange og store skilte, der blandt andet leder hen til grøntafdelingen, som er vokset. Frostvarerne får 30 procent mere plads og bliver lettere at finde, fordi de kommer op i øjenhøjde i nye frostskabe med glaslåger. Afdelingen med fisk og delikatesse er fremover bemandet, og ved selv-scanningskasserne kan kunderne selv scanne og betale for varerne, mens postpakker kan hentes og sendes fra den nye postbutik.

- Jeg er sikker på, at kunderne vil føle sig velkomne i vores nye varehus, som er mere up to date med større afdelinger og et bredere sortiment. Med de nye forandringer følger naturligvis noget byggearbejde, vi planlægger det således, at kunderne stadig får en god oplevelse i varehuset, mens det står på, siger varehuschef Morten Kirkbak.

LÆS OGSÅ: Bilka lancerer selvscanning i alle varehuse



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD