Bilka stjæler ny marketingchef fra byggekæde
Bilkas ledelsesteam bliver udvidet med en ny marketingchef. Den nye chef kommer direkte fra en stor byggekæde og har også blandt andet Legoland på cv’et.
Det bliver 51-årige Alice Monberg, som fremadrettet kommer til at håndtere et af Danmarks største markedsføringsbudgetter. Hun skal stå i spidsen for Bilkas salgs- og marketingfunktioner og sikre, at de udføres i tråd med kædens overordnede strategi.
Alice Monberg kommer fra en stilling som marketingchef i XL Byg og har tidligere bestredet lignende stillinger hos blandt andre Legoland, Guldbageren og Energi Danmark.
Direktør for Bilka Mark Nielsen glæder sig til det nye samarbejde, og han er glad for at kunne byde Alice velkommen til Bilkas ledelsesteam.
- Alice har en sprudlende personlighed, er idérig og har stor indsigt i detailhandlen. Hun har bred erfaring inden for marketing og salgsledelse, hvilket betyder, at hun kan bidrage til Bilkas marketingstrategi både salgsrettet og operationelt. Det giver hende en afgørende styrke i forhold til de opgaver, hun skal varetage, siger Mark Nielsen i en pressemeddelelse.
Skal øge salg og kundetrafik
Alice Monberg er mere end klar til at påtage sig de nye udfordringer i Danmarks eneste kæde af hypermarkeder.
- Jeg glæder mig rigtig meget til at begynde i mit nye job. Mit indtryk er, at Bilka er en professionel organisation, der vil vinde, og som er klar til at tage nye skridt for at skabe mere salg og kundetrafik og dermed skærpe sin position. Min fordel er, at jeg både arbejder med strategi og implementering, og den kombination ser jeg som en styrke i jobbet, siger Alice Monberg.
Alice Monberg tiltræder stillingen som Bilkas marketingchef per 1. februar 2015 med direkte reference til Bilkas direktør, Mark Nielsen.
Blå bog
- Uddannet cand.mag. i massekommunikation og dansk fra Aarhus Universitet 1989
- 2006-2015: Marketingchef, Ditas a.m.b.a. med kædeansvar for XL-BYG
- 2003-2006: Kædechef, GuldBageren A/S
- 2002-2003: Markedschef, LEGOLAND A/S
- 2000-2002: Salgs- og marketingchef, Energi Danmark, DISAM A/S
- 1997-2000: Kontaktchef, Masters Reklamebureau (Grey Communications Group)
- 1992-1993: Daglig leder af Mediehuset, Esbjerg
- 1990-1992: Leder af LO-medieprojekt, Ribe Amt
Alice Monberg er gift og har to børn på henholdsvis 20 og 25 år.
LÆS OGSÅ: Byggekæde får ny direktør
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter