Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Nyrenoveret Bilka varsler flere ombygninger

Nomalt vil Bilka kendes for sit Max-2-i-kø-princip, men det måtte for en stund lade livet, da tusindvis af vejlensere søndag valfartede til genåbningen af deres lokale varehus.
Foto: Claus Sjödin



Sunday den 17 November 2013 kl. 12:52 af: Freja Thorbech

Tusindvis af vejlensere valfartede søndag til det nye Bilka flagskib i Vejle. Det første af de 18 varehuse, der skal ombygges i løbet af de kommende år.

Bilka er i gang med en fornyelsesproces.

Kædens 18 varehuse skal ombygges, og nu har det første ombyggede varehus slået dørene op i Vejle.

Det skete klokken 8 søndag morgen, hvor Vejles borgmester, Arne Sigtenbjerggaard, klippede snoren til åbningsfesten. Allerede klokken 7.30 bød Bilka dog på musik, kaffe og rundstykker til de første kunder.

Ny indretning skal inspirere

Der er sket en masse ting i varehuset, der har mere end 20 år på bagen. Det er blevet gentænkt fra bunden og indrettet på ny for at kunderne kan få en mere inspirerende indkøbsoplevelse, når de handler i Bilka.

Det er blandt andet kommet til udtryk ved, at varehuset er blevet genindrettet i opdelte afdelinger med enorme navigationsskilte i loftet. Samtidig er varerne i frostafdelingen også blevet lettere at finde, fordi de er kommet op i øjenhøjde i nye frostskabe med glaslåger. Og så har den nye indretning givet plads til over 3.300 nye varer på hylderne. 

Derudover er der også blevet plads til både Starbucks og burgerkæden Carl Jr., som vi tidligere har beskrevet her på detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Amerikansk koncept indtager Bilka

- Vi er meget stolte over at have åbnet Danmarks mest moderne varehus. Målet har været at bringe os på niveau med de bedste i udlandet, samtidig med at vi holder fast i alt det, danskerne så godt kan lide ved Bilka. Vi har med gentænkningen af Bilka gerne villet give kunderne endnu bedre indkøbsoplevelser, og vi er selvfølgelig super glade for den måde, de har taget det til sig på i dag, siger den adm. direktør i Bilka, Mark H. Nielsen, om de nye tiltag.

LÆS OGSÅ: Nu kan man stemme i Føtex og Bilka



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD