Antallet af kundeklager på laveste niveau i ti år
Det er lettere at klage på sociale medier, end det er at gå til Forbrugerklagenævnet. Sådan lyder forklaringen, efter nævnet har modtaget det laveste antal klager i ti år.
Antallet af nye sager hos Forbrugerklagenævnet tog et ordentligt dyk nedad i 2013 til 2.200 klagesager mod 3.904 i 2012.
Det skriver Jyllands-Posten.
De seneste ti år har antallet af nye sager ikke været så lavt som i 2013, og det kan skyldes, at butikkerne er blevet bedre til at lukke sagerne hurtigt på grund af frygt for negativ omtale på sociale medier som Facebook, Trustpilot og Tripadvisor.
- Det er langt hurtigere at skrive en dårlig anmeldelse på et socialt medie end at gå til Forbrugerklagenævnet, hvor det ofte tager otte-ni måneder at få behandlet en sag, og butikkerne reagerer hurtigt på kritikken, for de vil gerne løse problemet, og de ønsker ikke at have dårlig omtale stående der, siger markedschef Lone Rasmussen fra Dansk Erhverv til Jyllands-Posten.
LÆS OGSÅ: Butikker indgår ofte forlig med klagende kunder
Læs hele artiklen på Jyllands-PostenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter