Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Antallet af kundeklager på laveste niveau i ti år

Foto: detailfolk.dk



Monday den 31 March 2014 kl. 10:41 - Kilde: Jyllands-Posten

Det er lettere at klage på sociale medier, end det er at gå til Forbrugerklagenævnet. Sådan lyder forklaringen, efter nævnet har modtaget det laveste antal klager i ti år.

Antallet af nye sager hos Forbrugerklagenævnet tog et ordentligt dyk nedad i 2013 til 2.200 klagesager mod 3.904 i 2012.

Det skriver Jyllands-Posten.

De seneste ti år har antallet af nye sager ikke været så lavt som i 2013, og det kan skyldes, at butikkerne er blevet bedre til at lukke sagerne hurtigt på grund af frygt for negativ omtale på sociale medier som Facebook, Trustpilot og Tripadvisor.

- Det er langt hurtigere at skrive en dårlig anmeldelse på et socialt medie end at gå til Forbrugerklagenævnet, hvor det ofte tager otte-ni måneder at få behandlet en sag, og butikkerne reagerer hurtigt på kritikken, for de vil gerne løse problemet, og de ønsker ikke at have dårlig omtale stående der, siger markedschef Lone Rasmussen fra Dansk Erhverv til Jyllands-Posten.

LÆS OGSÅ: Butikker indgår ofte forlig med klagende kunder

Læs hele artiklen på Jyllands-Posten


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD