Butikker indgår ofte forlig med klagende kunder
I tæt på halvdelen af de afsluttede forbrugersager i 2013 indgik butikker og forbrugere en aftale om en fælles løsning.
Det ender ofte med et forlig, når en forbrugersag ender i Forbrugerklagenævnet.
Forbrugerklagenævnet afsluttede 2.496 sager i 2013, og 41 procent af dem endte med et forlig mellem forbrugeren og den erhvervsdrivende, skriver Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i en pressemeddelelse.
- I mange af Forbrugerklagenævnets sager kan den erhvervsdrivende og forbrugeren enten selv eller med vores bistand tale sig frem til en løsning. Det er godt for alle, da sagen bliver afgjort hurtigt og med færre ressourcer, siger direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Agnete Gersing, i pressemeddelelsen.
2013 bød på 220 færre sager end 2012. En del af forklaringen er, at der i 2012 var et ekstraordinært stort antal sager, der kunne løses med kort sagsbehandling, lyder forklaringen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter