Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Butikker indgår ofte forlig med klagende kunder

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 12 March 2014 kl. 11:37 af: Freja Thorbech

I tæt på halvdelen af de afsluttede forbrugersager i 2013 indgik butikker og forbrugere en aftale om en fælles løsning.

Det ender ofte med et forlig, når en forbrugersag ender i Forbrugerklagenævnet. 

Forbrugerklagenævnet afsluttede 2.496 sager i 2013, og 41 procent af dem endte med et forlig mellem forbrugeren og den erhvervsdrivende, skriver Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i en pressemeddelelse.

- I mange af Forbrugerklagenævnets sager kan den erhvervsdrivende og forbrugeren enten selv eller med vores bistand tale sig frem til en løsning. Det er godt for alle, da sagen bliver afgjort hurtigt og med færre ressourcer, siger direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Agnete Gersing, i pressemeddelelsen.

2013 bød på 220 færre sager end 2012. En del af forklaringen er, at der i 2012 var et ekstraordinært stort antal sager, der kunne løses med kort sagsbehandling, lyder forklaringen fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

LÆS OGSÅ: Rekordmange sager om ulovlige priser



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD