Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Amerikanske tilstande får konsekvenser for detail

Foto: morguefile.com



Friday den 12 April 2013 kl. 10:20 af: Simone Hansen

Det kan få store konsekvenser for detailbranchen, hvis kunderne får medhold i sager hvor de har brugt varen, det mener Dansk Erhverv.

Skal en kunde, der har pakket sin printer ud, sat blækpatroner i og prøvet den, kunne bytte varen? Det mente Forbrugerrådet, for selv om varen var prøvet, mente man, at butikken skulle have gjort opmærksom på, at den ikke måtte benyttes. 

Konsekvenserne

Og den slags sager, ser man ifølge Dansk Erhverv flere og flere af. Og det kan føre til amerikanske tilstande, hvor kunder får ret i de mest absurde ting, og detailbranchen vil blive tvunget ud i at tage sig flere og flere forholdsregler. 

- Virksomhederne kan jo ikke sælge dem (varerne red.) igen – og i hvert fald ikke til fuld pris, og det tab de får, vil give højere priser. Som forbruger vil de færreste nok være tilfredse med at købe en vare, som allerede er brugt, skriver Markedschef hos Dansk Erhverv Lone Rasmussen i et bloginlæg på detailfolk.dk. 

Læs mere om de amerikanske tilstande Dansk Erhverv mener er på vej, og hvilke andre konsekvenser, det kan få for detailbranchen i Lone Rasmussens blogindlæg.

Læs hele blogindlægget her



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD