7-Eleven ændrer fokus
Conveniencekæden satser ikke længere på pizza og pølser. Et nyt fokus skal sikre kæden, der i 2013 fik et millionunderskud, et bedre resultat.
På et marked med konstante omvæltninger er 7-Eleven tvunget til hele tiden at tænke nyt, skriver Finans.dk.
Efter liberaliseringen af lukkeloven mistede 7-Eleven sin status som danskernes nødløsning, når de havde glemt at købe mælk inden supermarkedernes lukketid. Udover de udvidede åbningstider har flere discountkæder også indført butiksbagt brød, som 7-Eleven ellers også oprindeligt var eneforhandler af.
Derfor har conveniencekæden været nødt til at skifte spor, fortæller kædens direktør herhjemme, Jesper Østergaard, til Finans.dk. Nu satser 7-Eleven på mad, bageri og varme/kolde drikkevarer. Samtidig vil kæden være garant for sundere madalternativer i form af sunde sandwiches eller proteinrige salater.
7-Eleven er nødt til at tænke nyt, da kæden i 2013 fik et minus på 17 millioner kroner på bundlinjen. Jesper Østergaard siger til Finans.dk, at bundlinjen for 2014 ser pænere ud. Kæden har 192 butikker rundt om i landet.
LÆS OGSÅ: 7-Eleven i tocifret millionunderskud
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter