Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

7-Eleven ændrer fokus

Foto: 7-Eleven



Monday den 19 January 2015 kl. 09:08 - Kilde: Finans.dk

Conveniencekæden satser ikke længere på pizza og pølser. Et nyt fokus skal sikre kæden, der i 2013 fik et millionunderskud, et bedre resultat.

På et marked med konstante omvæltninger er 7-Eleven tvunget til hele tiden at tænke nyt, skriver Finans.dk.

Efter liberaliseringen af lukkeloven mistede 7-Eleven sin status som danskernes nødløsning, når de havde glemt at købe mælk inden supermarkedernes lukketid. Udover de udvidede åbningstider har flere discountkæder også indført butiksbagt brød, som 7-Eleven ellers også oprindeligt var eneforhandler af.

Derfor har conveniencekæden været nødt til at skifte spor, fortæller kædens direktør herhjemme, Jesper Østergaard, til Finans.dk. Nu satser 7-Eleven på mad, bageri og varme/kolde drikkevarer. Samtidig vil kæden være garant for sundere madalternativer i form af sunde sandwiches eller proteinrige salater.

7-Eleven er nødt til at tænke nyt, da kæden i 2013 fik et minus på 17 millioner kroner på bundlinjen. Jesper Østergaard siger til Finans.dk, at bundlinjen for 2014 ser pænere ud. Kæden har 192 butikker rundt om i landet.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven i tocifret millionunderskud

Læs hele artiklen på Finans.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD