Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

7-Eleven i første danske plus nogensinde

Foto: 7-Eleven



Tuesday den 3 March 2015 kl. 11:51 af: Freja Thorbech

7-Eleven kan nu melde om det første danske overskud nogensinde. Et nyt fokus har sikret det gode resultat.

For første gang i 7-Elevens danske historie kan kæden melde om sorte tal på bundlinjen. 

Årets resultat for 2014 landede på 1,9 millioner mod et minus året før på 17,3 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven i tocifret millionunderskud

Det er den transformation, som conveniencekæden har været i gang med siden liberaliseringen af lukkeloven i 2012, der har sikret det gode resultat. Fra at være en kiosk med madvarer er 7-Eleven nu i langt højere grad en madbutik med et kioskudvalg.

- Da lukkeloven blev afskaffet, ændrede markedsmekanismerne sig markant. De sene aftentimer kunne vi ikke længere have for os selv. Vi har derfor været i gang med at revitalisere og skabe fornyet relevans for 7-Eleven. Vi har lyttet til vores kunder og introduceret en lang række friske og sundere alternativer indenfor mad og drikke. Den strategi har vist sig at være den rigtige vej at gå, og jeg er derfor enormt stolt over, at vi i fælleskab har formået at skabe fornyet relevans for vores øverste chef, nemlig kunden, siger adm. direktør for 7-Eleven, Jesper Østergaard, i en udtalelse.

Sælger mere mad og drikke

Den sammenlignelige omsætningsvækst landede i 2014 på 1,2 procent.

Omsætningen fra de tre primære satsninger; mad, bageri og varme og kolde drikke er steget væsentligt de seneste år og udgør i dag omkring halvdelen af omsætningen i kædens 191 butikker.

Jesper Østergaard forventer, at den udvikling vil fortsætte, sådan at fremtidens 7-Eleven i større grad bliver en destination for mad og drikke i et kioskunivers.

- Vores butikker skal appellere til alle sanser og tilbyde et endnu bredere udvalg af madvarer, bageri og kolde og varme drikke end vi ser i dag. Men 7-Eleven vil fortsat være noget for de mange, og derfor vil vi stadig have et stort udvalg af de traditionelle kioskvarer, siger han.

LÆS OGSÅ: Dansk butik sætter europæisk omsætningsrekord i 7-Eleven



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD