Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

7-Eleven havde mus på lageret i månedsvis

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 7 March 2017 kl. 06:10 - Kilde: Ekstra Bladet

To af de mest velbesøgte 7-Eleven-butikker i Danmark har fået en stor bøde af Fødevarekontrollen for misligeholdt lager.

Lagret måtte betragtes som 'farlig’. Det er et af de ord, som Fødevarekontrollen, ifølge Ekstra Bladet, har brugt om det lager, som de to 7-Eleven butikker på Hovedbanegården i København har gjort brug af. 

Ifølge Fødevarekontrollen har butikkerne:

- i månedsvis solgt fødevarer fra et lager, som foruden fødevarer - også var fyldt med sygdomsbærende lort fra mus, som åd af varerne.

Burde have lukket lager

7-Eleven burde, da de opdagede forekomsten af mus, have lukket lagret. I stedet forsøgte man gennem flere måneder at udrydde skadedyrene, hvilket ikke blev gjort effektivt nok. Fødevarekontrollen har derfor givet kæden en bøde på 60.000 kroner for ’markedsføring af farlige fødevarer’.

- Der er løbende kasseret varer, hvori der er konstateret gnav og anbrudte kasser, hvor der har været gnavet i varer inden i kasserne, skriver Fødevarekontrollen.

DSB har ansvaret

7-Elevens pr-firma henviser til DSB, da det er et DSB-selskab, som står for driften af kioskerne på Københavns Hovedbanegård. I DSB beklager man, at forholdene har stået på så længe.

- Det er også helt uacceptabelt, at det stod på i så langt tid. Både for kunderne og os selv. Vores butikker og lagre skal være rene. Da vore ansatte konstaterede problemet i efteråret hidkaldte vi med det samme et skadedyrsfirma sådan som procedurerne foreskriver, siger Aske Wieth-Knudsen, chef for forretningsudvikling i DSB, og fortsætter:

- Firmaet gennemgik lageret for at komme problemet til livs. Virksomheden har været på ugentlige besøg, men har ikke løst opgaven. Derfor har vi gennemgået interne processer og valgt et andet skadedyrsbekæmpelsesfirma. Vi mener, at problemet nu er løst.

LÆS OGSÅ: 7-Eleven åbner pop-up gourmet-restaurant

Læs hele artiklen på Ekstra Bladet


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD