Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

SPONSORERET INDHOLD



Har du en iværksætter i maven? Sådan starter du din egen virksomhed

Torsdag den 6 maj 2021 kl. 09:12

 

Det er altid spændende at kaste sig ud i at prøve noget nyt, uanset om det handler om et boligkøb, ny bil eller en ny beskæftigelse. Derfor kan det være et stort skridt at starte som selvstændig med sin egen virksomhed, og der er mange elementer man skal holde styr på undervejs i processen. Uanset om du er i gang med iværksætter-eventyret, eller stadig går og drømmer om det, kan du her læse lidt om, hvordan du bedst muligt får startet sin virksomhed. 

Virksomhedens byggesten 

Inden du for alvor kan gå i gang med at opbygge din virksomhed, skal du først og fremmest beslutte hvad din virksomhed skal hedde, og sørge for, at der ikke er andre virksomheder, der hedder det samme. Du kan også beskytte navnet på din virksomhed hvis du vil have et bestemt varemærke, eller blot ønsker at have nogle rettigheder i navnet. 

 

For at kunne opbygge en virksomhed er det svært at komme uden om, at du er nødt til at lægge nogle penge i projektet. Derfor kan det være nødvendigt at optage et privatlån, hvor du med tiden kan betale beløbet tilbage med indtjeningen fra din virksomhed. Dog kan du også forsøge at overbevise investorer om potentialet ved din virksomhed, og dermed give dem lyst til at indskyde kapital, der kan sætte processen i gang. 

Endnu et vigtigt grundelement er virksomhedsformen. I opstartsprocessen skal det besluttes hvorvidt du som virksomhedsejer vil hæfte begrænset eller personligt for din nye virksomhed. 


Nå ud til kunderne 

Når du har fået styr på hvilken slags virksomhed du ønsker at drive, og har fået etableret virksomhedens byggesten, kan du begynde at bygge ovenpå, og får den registreret i CVR-registeret hos Erhvervsstyrelsen. Andre vigtige elementer der også skal tages højde for er forsikring, registrering hos SKAT og eventuelle ansættelser. Herefter kan du så småt gå i gang med at planlægge hvorledes din virksomhed skal markedsføres, og hvordan du skal nå ud til målgruppen. Her er det en fordel at lave en oversigt over hvordan og hvornår du ønsker at markedsføre din virksomhed, så du bedst muligt undgår at miste overblik. Planen kan baseres på din forretningsmodel, hvis du i forvejen har lavet sådan en. Med en markedsføringsplan kan du finde ud af hvornår du har størst chance for at ramme dine kunder, og den kan hjælpe dig med at beslutte, hvilke kanaler din virksomhed skal markedsføres på. Det kan være svært at knække koden alene, og det kan kræve mange forsøg, før du oplever at kunne slå igennem med din virksomhed. Dog har du som iværksætter gode chancer, hvis du blot har masser gåpåmod og tålmodighed.


>> Læs mere på MyBanker

Ovenstående indhold er sponsoreret











Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD