Zalando tester vildt retur-koncept
Nu forsøger netgiganten Zalando at sætte helt nye standarder for returnering af varer. Kunderne behøver næsten ikke røre en finger.
I øjeblikket afprøver Zalando et nyt retur-koncept i samarbejde med PostNord. Det skriver netbutikken i en pressemeddelelse.
Servicen går under navnet ‘Instant Returns’ og giver netbutikkens kunder mulighed for at bestille direkte afhentning af returvarer på hjemmeadressen eller på arbejdet inden for bare en time - helt gratis. Indtil videre gælder tilbuddet dog kun i Stockholm.
- Mange netbutikker fokuserer kun på levering af pakker, men vi ser behovet for at tilbyde services, der går ud over dette. For at kunne give vores kunder den bedst mulige løsning, skal vi fortsætte med at gøre shopping-oplevelsen så nem, bekvem og ukompliceret som muligt, siger Kenneth Melchior, Nordic Cluster Head hos Zalando, i pressemeddelelsen.
Ifølge Børsen er det ikke utænkeligt, at konceptet også kommer til Danmark.
Bekvemmelighed er vigtigt
I testperioden kan Zalando-kunder bestille afhentning af returvarer fra morgen til aften. Når anmodningen er sendt via hjemmesiden, sørger PostNord for at sætte en fragtmand på opgaven og hente pakken på det aftalte tidspunkt.
Hvis det skal gå stærkt, kan afhentningen ske inden for en time. Ellers er det muligt at bestille en aftale fire dage frem.
- Bekvemmelighed er et centralt element i kunderejsen, og Zalando har virkelig forstået vigtigheden af en ukompliceret service. Vilkårene for levering of returnering af pakker er blevet essentielle elementer med direkte indflydelse på købsadfærd og loyalitet, siger Håkan Ericsson, CEO hos PostNord, i pressemeddelelsen.
- Ifølge PostNords årlige onlinehandelsrapport for 2016 mener mere end 90 procent af svenskerne at klare og nemme returneringsprocesser er vigtige faktorer i forhold til at vælge onlinebutikker, fortsætter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter