Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Whiteaway Group runder milliardomsætning

Whiteaway Groups administrerende direktør, Johannes Gadsbøll
Foto: Whiteaway Group



Om Whiteaway Group:

Whiteaway begyndte sin historie i 2003 som et hobbyprojekt for brødrene Johannes og Esben Gadsbøll samt vennen Jesper Bang.

Dengang hed butikken Ahvidevarer.dk, men 13 år og et navneskifte senere er 145 personer beskæftiget på Whiteaways hovedkontor i Risskov ved Aarhus.

Whiteaway Group omfatter whiteaway.com og tilsvarende sites i Norge og Sverige samt franchise-detailkæden Skousen i Danmark og Norge.

Monday den 11 January 2016 kl. 15:14 af: Søren Duran Duus

Whiteaway Group, der dækker over hvidevareportalen whiteaway.com i tre lande samt detailkæden Skousen i to lande, viser massiv fremgang.

Det går den rigtige vej for vækstvirksomheden Whiteaway Group, som netop har offentliggjort sit årsregnskab for 2015.

Således viser årsregnskabet, at Whiteaway Group opnår en total-omsætning på over 1,3 milliarder kroner. 

Ifølge koncernen skal det være ’enkelt, billigt og en god personlig oplevelse at handle hvidevarer på nettet’, hvilket Whiteaway Group ser ud til at lykkedes med, eftersom det nye årsregnskab viser en omsætningsfremgang på 33 procent sammenlignet med omsætningen i 2014.

Sammenlignet med sidste års resultat er 2015-årsresultatet efter skat steget med 56 procent og lander på 32 millioner kroner.

Whiteaway Group omfatter whiteaway.com og tilsvarende sites i Norge og Sverige samt franchise-detailkæden Skousen i Danmark og Norge.

LÆS OGSÅ: Whiteaway-stifter i ny investering

40 procent flere medarbejdere

- Vi nytænker og er ikke bange for at gøre tingene anderledes end de traditionelle spillere. Vi har investeret – og investerer fortsat massivt – i udvikling i hele Skandinavien, så vi bliver i stand til at tilbyde forbrugeren en personligt tilpasset købs- og leveringsoplevelse.

- Samtidig mødes kunden af den bedste rådgivning og oplevelse specifikt på det, man søger, skriver Whiteaway Groups administrerende direktør, Johannes Gadsbøll, i en kommentar til 2015-regnskabet.

Over for dagbladet Børsen opsummerer Johannes Gadsbøll årsresultatet således:  

- Vi har haft et ok år, og tingene er gået nogenlunde, som vi havde forventet. Men vi vidste godt, at vi ville komme til at bruge en masse penge på at geare forretningen til fremtiden og for at få mere fart på Norge og Sverige

I 2015 steg antallet af medarbejdere i Whiteaway Group med 40 procent.

- Rekrutteringen har fokuseret på at finde de dygtigste hoveder inden for it-udvikling, business intelligence, user experience og selvsagt stærke profiler inden for kundeservice, salg og e-commerce. Blandt årets ansættelser er kandidater i fysik og økonomi og en ph.d. i økonometri. Og det er en af virksomhedens vigtigste værdier, forklarer COO Esben Aabenhus.

LÆS OGSÅ: Modemilliardær køber stor andel af Skousen og Whiteaway



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD