Virksomheder jubler over sociale medier
Søstrene Grene og Butchers & Bicycles er blandt virksomheder, der har stor gavn af sociale medier til ekstremt billigt at booste salget.
- Vi er lykkedes med at øge salget i de eksisterende butikker med cirka 30 procent hen over de sidste tre år gennem et fokus på at styrke kundernes oplevelse i mødet med Søstrene Grene. Desuden har vi åbnet nye butikker, som gør at vi samtidig har øget distributionen og skabt ny forretningsudvikling.
Sådan siger Mads Jensen, marketingchef hos Søstrene Grene, til dagbladet Børsen.
Det sker i en kommentar til, at avisen skriver, at danske virksomheder oplever, hvordan Facebook har sparket gang i væksten og øget omsætningen op mod 300 procent. Slut er tiden med traditionelle annoncer i trykte medier.
Derfor oplagt at bruge
Også hos Butchers & Bicycles, der laver ladcykler, er Facebook vejen frem.
- Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan vi skulle nå til distribution i 17 lande på to år uden Facebook, siger Jakob Munk, medstifter af Butchers & Bicycles, til Børsen.
Butchers & Bicycles har eksisteret siden november 2013 og har udelukkende benyttet Facebook og Instagram som marketingværktøjer, hvilket ifølge Jakob Munk har skabt en vækst på 200-300 procent. de sidste par år.
Ifølge David Lorentzen, der er ekspert i annoncering på sociale medier som for eksempel Facebook, er den lave pris for annoncering samt en anden faktor årsag til virksomheders brug af sociale medier.
- Det virker, fordi du når de rette mennesker frem for at gætte dig til, hvem der er interesseret i dit produkt. Du kan helt konkret gå ind og finde de mennesker, der er interesserede i dit produkt, forklarer David Lorentzen til Børsen.
LÆS OGSÅ: Søstrene Grene opbygger loyalitet på sociale medier
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter