Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Virksomheder gør sig lækre for at tiltrække influencers

Foto: Colourbox




Monday den 4 February 2019 kl. 10:46 - Kilde: Business

I stedet for at bruge penge på marketing, er flere virksomheder begyndt at bruge penge på tiltag, som giver folk lyst til at tage billeder til Instagram.

Flere virksomheder er begyndt at skabe tiltag, som giver deres kunder lyst til at tage billeder til Instagram og på den måde skabe omtale. Det skriver Business.

Nogle virksomheder går direkte efter at lokke de såkaldte influencers, det vil sige personer med mange følgere på de sociale medier.

- Det er en helt bevidst strategi, at virksomheder laver nogle tiltag, som skal få influencers og andre kunder til at komme forbi og tage billeder. Der er restauranter, som tilbyder lyssætning i bordene, så man kan tage det perfekte billede af maden, og der er en bar i England, som har lavet et vægmaleri, der er meget Instagram-venligt. Baren har aldrig haft flere kunder, end den har nu, siger Jacob Mouritzen, ekspert i sociale medier og businesspartner i kommunikationsbureauet Mindshare.

Bedre end at betale for omtale

Mange virksomheder betaler influencers direkte, men det får de kun et par opslag ud af. Hvis de i stedet skaber rammerne for gode instagrambilleder, får de en hel masse mennesker til at dele billeder med tilhørende lokation. Og det gør de endda uden at skulle markere billederne som reklame.

Der findes flere eksempler på strategien i Danmark. Burgerkæden Sliders strør eksempelvis bladguld på pomfritterne. Flere hoteller indretter også deres værelser og lobbyer, så de bliver Instagramvenlige. I Odense har nogle hoteller fokus på H.C. Andersen, fordi det får asiatiske turister til at tage billeder.

Tendensen er også blevet forstærket af, at virksomhederne ikke kan gemme sig mere.

- Førhen havde virksomheden måske en annonce i et blad, hvor de havde lavet et perfekt billede af en ret, som måske ikke var lige så flot i virkeligheden. Den går bare ikke længere, og det er gået op for virksomheder rundt omkring. Det vil brede sig som ringe i vandet, hvis deres koncept ikke lever op til det, de har reklameret, siger Pernille Kirstine Møller, der ejer kommunikationsbureauet Curated.

LÆS OGSÅ: Ansatte i Matas skal på Instagram og Facebook i arbejdstiden

Læs hele artiklen på Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD