Nyt påfund i Normal skaber røre på Facebook
En ny kampagne målrettet de mandlige kunder i Normal møder skarp kritik blandt brugerne på Facebook.
Med et nyt påfund, der skal gøre indkøbsturen mere overskuelig for mænd, vader Normal direkte ind i et minefelt af holdninger på Facebook.
Ved at følge en markeret rute på gulvet - Fars track - kan mandlige kunder styre uden om produkter, der primært er henvendt til kvinder. Samtidig har butikkerne sat skilte op med teksten “Rigtig mand.”
Under opslaget på Facebook, hvor Normal præsenterer den nye kampagne, lufter mange brugere deres utilfredshed.
- Jesus Kristus, det er dumt det her! Ser I virkelig så meget ned på mænd at I har behov for at ydmyge og gøre dem til grin, lyder reaktionen fra en kvindelig bruger eksempelvis.
Normal svarer igen
Selvom mange brugere forsvarer kampagnen, har Normal set sig nødsaget til at komme med en forklaring.
- Vi har læst alle jeres kommentarer, og vi er rigtig kede af, at nogle af jer har opfattet vores kampagne negativt. Hele ideen går ud på at vi hylder mænd i juni, og vi synes netop, at alle mænd er rigtige mænd. Det er faktisk det vi gerne vil sige med kampagnen, skriver Normal på Facebook.
- Angående hurtigruten gennem butikken – så har vi snakket med mange kunder – mest mænd, der har efterlyst, at de gerne vil kunne komme hurtigere igennem butikken og købe de ting, de skulle bruge, fortsætter lavpriskæden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter