Verdens største e-handelsbureau vil indtage Danmark
Danske netbutikker går glip af omsætning ved ikke at fokusere på salg uden for landets grænser. Det vil en global e-handelsvirksomhed ændre på.
Der er hård kamp om kunderne mellem de danske netbutikker, der samtidig slås mod internationale online-spillere af forskellig størrelse. Meget af kampen fra de danske butikker foregår alene indenfor landets grænser, selvom flere eksperter længe har råbt højt om, at få fokus rettet mod de udenlandske markeder.
Og det er præcis dette samme budskab, som det sydamerikanske e-handelsbureau VTEX kommer med i forbindelse med deres indtræden på det danske marked i denne måned.
Mere fokus på eksport
VTEX er verdens største udbyder af eCommerce, og virksomhedens cloudbaserede platform bruges af virksomheder som Sony, Coca-Cola, Danone, Walmart med flere.
Selskabet blev stiftet i Sydamerika af Mariano Faria, som mener, at dansk e-handel halter bagefter mange andre steder af verden, både på manglen på eksport, men også på butikkernes evne til at konvertere besøgende til kunder. Han mener, at man med få ændringer kan øge konverteringsraten med 25% og på sigt med det dobbelte.
- Dansk e-handel har et kæmpe uudnyttet potentiale – både lokalt og på tværs af grænser. 25% af alle handler i Danmark foregår i dag på tværs af grænser, men det er primært danskerne, der handler udenlandsk. Vi mener, at danske e-handlende derfor bør tænke langt bredere end Skandinavien for at overleve i fremtidens hårde konkurrence, fortæller Mariano Faria.
Selskabet blev stiftet i 1999 som en SaaS CRM software platform. VTEX lancerede i 2013 patenteret teknologi, SmartCheckout, der dokumenteret, ifølge virksomheden selv, øger netbutikkernes konverteringsrate med op til 54%, samt er uden brug af passwords og lignende.
VTEX er i tæt ved 100 lande og har kontorer i Sydamerika, USA, England, Tyskland og Spanien.
LÆS OGSÅ: Nye tal: Danskerne shopper online som aldrig før
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter