Topchefer satser på kundeoplevelser
72 procent af topcheferne i de danske virksomheder har taget ejerskab over kundeoplevelsen i deres forretning, viser ny undersøgelse.
Internettet har gjort det muligt for kunder at dele oplevelser af produkter og virksomheder, og det er noget, topcheferne for danske virksomheder i høj grad er blevet opmærksomme på.
Det viser undersøgelsen CEMindex2014, som har til hensigt at se på, hvor langt danske virksomheder er med Customer Experience Managment, skriver Berlingske Business.
Mange virksomheder har indset, at det er vigtigt med en god oplevelse, hvis man skal holde på kunderne, og 72 procent af de adspurgte topledere i undersøgelsen siger, at de har taget ejerskab over kundeoplevelsen i deres forretninger.
Klar til at foretage langsigtede investeringer
Det arbejder man med i Alm. Brand, hvor adm. direktør Søren Boe Mortensen siger, at man er klar til at foretage langsigtede investeringer i at forbedre kundeservicen:
- Da finanskrisen rasede, var vi, ligesom så mange andre, tvunget til at skære ind til benet. Det var det, vores forrige strategi handlede om. Derfor er det tid til en ny strategi, som atter lægger sig tæt op ad vores vision om at tage hånd om kunderne, siger direktøren til Berlingske Business.
Stig Jørgensen, der er director i market development hos Rambøll Managment Consulting, mener, at udviklingen er et tegn på, at erhvervslivet gør en indsats for, at de pressede markedsvilkår ikke påvirker kundeloyaliteten.
Newspaq
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter