Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Falske likes og falske følgere er vildledning"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Topchef er færdig i økonomisk presset modebrand

Foto: detailfolk.dk



Mandag den 3 december 2018 kl. 11:50 af: Kristian Holgersen - 0

Siden 2013 har dansk modebrand tabt over 200 millioner kroner. Nu stopper den administrerende direktør.

Efter næsten seks år stopper Henrik Aaen Kastberg som administrerende direktør for modebrandet Noa Noa.

Det fremgår af en frisk opdatering i cvr-registeret, som Detailfolk har fået bekræftet hos begge parter i sagen.

- Bestyrelsen har indgået en aftale med den administrerende direktør om hans fratrædelse, fordi der er behov for nye kræfter i spidsen for Noa Noa, udtaler formanden, Jørgen Nielsen, i en skriftlig kommentar.

- Den afgående direktør har loyalt navigeret Noa Noa gennem en svær tid, men det er bestyrelsens vurdering, at det fremover kan gøres bedre med nye perspektiver på markedet og dets muligheder, fortsætter han. 

Henrik Aaen Kastberg - som kan stå inde for formandens udlægning - kom i sin tid til Noa Noa efter en mangeårig karriere i H&M-koncernen, hvor han blandt andet var administrerende direktør for H&M Danmark.

Han afløses af finansdirektør Steen Kristiansen og kommerciel direktør Nanna von Cotta Schønberg, der i fællesskab overtager den daglige ledelse. 

Røde tal siden 2011

Økonomiske vanskeligheder har længe plaget Noa Noa, hvor man skal helt tilbage til 2010-regnskabet for at finde de seneste sorte tal på bundlinjen.

I 2017 lød underskuddet på 48,7 millioner kroner - en forværring på 10 millioner - mens omsætningen gik markant tilbage til 200 millioner.

Særligt gik salget i modebrandets egne butikker tilbage - fra 140 millioner kroner til 97 millioner. Blandt årsagerne var lukningen af ikke-profitable butikker og forandringer i Norge, hvor salget nu kun er franchise.

- 2017 blev endnu et udfordrende år med et vedvarende fokus på at revitalisere og opdatere Noa Noas brand og design-profil, fremgik det af regnskabets ledelsesberetning.

Men en mere positiv tone blev samtidig slået an.

- Detailomsætningen fortsatte en positiv udvikling like-for-like, mens engroshandlen også voksede gennem årets anden halvdel. Det indikerer, at kollektionerne og brandet er tilbage på rette spor.

LÆS OGSÅ: Stifter stopper som topchef for dansk mode-komet



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD