Modebrand i vækst: International satsning giver pay-off
Amerikanerne har fået smag for det danskbaserede modebrand, hvor omsætningen er næsten er fordoblet på fem år.
Bestræbelserne på at blive et internationalt modebrand har været med til at sikre væksten hos det danskbaserede Masai Clothing Company.
Omsætningen for 2017/18 går frem med 42 millioner kroner og lander på 419 millioner. På fem år er der tale om næsten en fordobling, viser det friske årsregnskab for Masai Clothing Company ApS.
Med en enkelt undtagelse er fremgangen hentet gennem selskabets egne salgskanaler på nettet og i de fysiske butikker, skriver ledelsen i regnskabets beretning.
- Engroshandlen i USA er steget betydeligt gennem det sidste år. Det samme har indtægterne fra vores netbutik, som blev lanceret i Storbritannien, Tyskland, Irland og Finland i august 2017.
På bundlinjen er der nogenlunde status quo med et overskud på 77,4 millioner kroner.
Masai Clothing Company har 37 butikker i Danmark, Norge og Sverige, mens en række forhandlere i USA og Europa også har tøjmærket på hylderne. Netbutikken åbnede i 2016.
I 2015 blev Masai Clothing Company solgt til den britiske kapitalfond Silverfleet Capital. Dengang erfarede Børsen, at prisen lå i en høje ende af et trecifret millionbeløb. Uanset hvad gjorde det stifterne - søskendeparret Nina og Hans Rye - til multimillionærer.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter