Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Forstå hvorfor folk bruger adblocking – og lær af det!"

- Bjarke Bekhøj, Compell
Læs bloggen her

Satsning på flagskibsbutik koster modeportal dyrt

Foto: Boozt.com/screendump



Torsdag den 22 november 2018 kl. 09:21 af: Kristian Holgersen - 0

Det kan ikke blive værre, siger topchef om satsningen på en butik i København, som trækker voldsomt ned i regnskabet.

Tidligere på året åbnede Boozt.com en stor flagskibsbutik i København. Men indtil videre har det ikke været et guldrandet træk.

Det fremgår af modeportalens nye regnskab for årets tredje kvartal.

Faktisk er butikken en af de væsentligste årsager til, at driftsresultatet (EBIT) ender med et minus på 28 millioner svenske kroner - mere end en fordobling i forhold til samme periode sidste år.

Alligevel har den administrerende direktør ingen planer om at lukke butikken. Han kalder butikkens problemer for "distraktioner."

- Det kan ikke blive værre, end det er nu - det er så slemt, som det kan blive. Men det er ikke et strukturelt problem. Det er et problem, der skal løses, og det kommer ikke til at fortsætte i 2020, siger Hermann Haraldsson ifølge SvD Næringsliv.

Sælger mere

Trods problemer med den fysiske butik, så formår Boozt.com at hæve omsætningen med 37 procent til 625 millioner svenske kroner.

- Vores målsætning om en vækst i omsætningen på 36 procent for hele året fastholdes ved indgangen til fjerde kvartal, siger Hermann Haraldsson i en kommentar til regnskabet.

Han må dog se bundlinjen gå omkring ti millioner tilbage til minus 22,7 millioner svenske kroner, mens forventningerne til overskudsgraden bliver nedjusteret en tand.

Eksklusiv butik

Flagskibsbutikken hedder Beauty by Boozt og ligger på Købmagergade i København. Den handler med skønhedsprodukter fra en lang række brands, blandt andet YSL, M.A.C. og Kiehl’s.

Ifølge Børsen har Boozt.com brugt op mod 10 mio. kroner på at overtage og indrette den 500 m2 store butik. Men så bliver der også gjort ekstra ud af indretningen, ligesom det er tilfældet med virksomhedens første butik i Roskilde.

- Vi vil gerne give vores gæster en helt anden æstetisk og holistisk oplevelse, end de er vant til, når de shopper, siger Christian Schreiber, Retail Director hos Boozt.com, i en pressemeddelelse.

- Indretningen af den nye butik kommer til at give associationer til art deco-periodens dekadente univers med materialer som velour, messing og glas, fortsætter han.

Roskilde-butikken endte i sommer på Insider Trend’s liste over de mest inspirerende detailbutikker i verden, som Detailfolk tidligere har skrevet om.

LÆS OGSÅ: Modeportal skal måske sælges



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD