Satsning på flagskibsbutik koster modeportal dyrt
Det kan ikke blive værre, siger topchef om satsningen på en butik i København, som trækker voldsomt ned i regnskabet.
Tidligere på året åbnede Boozt.com en stor flagskibsbutik i København. Men indtil videre har det ikke været et guldrandet træk.
Det fremgår af modeportalens nye regnskab for årets tredje kvartal.
Faktisk er butikken en af de væsentligste årsager til, at driftsresultatet (EBIT) ender med et minus på 28 millioner svenske kroner - mere end en fordobling i forhold til samme periode sidste år.
Alligevel har den administrerende direktør ingen planer om at lukke butikken. Han kalder butikkens problemer for "distraktioner."
- Det kan ikke blive værre, end det er nu - det er så slemt, som det kan blive. Men det er ikke et strukturelt problem. Det er et problem, der skal løses, og det kommer ikke til at fortsætte i 2020, siger Hermann Haraldsson ifølge SvD Næringsliv.
Sælger mere
Trods problemer med den fysiske butik, så formår Boozt.com at hæve omsætningen med 37 procent til 625 millioner svenske kroner.
- Vores målsætning om en vækst i omsætningen på 36 procent for hele året fastholdes ved indgangen til fjerde kvartal, siger Hermann Haraldsson i en kommentar til regnskabet.
Han må dog se bundlinjen gå omkring ti millioner tilbage til minus 22,7 millioner svenske kroner, mens forventningerne til overskudsgraden bliver nedjusteret en tand.
Eksklusiv butik
Flagskibsbutikken hedder Beauty by Boozt og ligger på Købmagergade i København. Den handler med skønhedsprodukter fra en lang række brands, blandt andet YSL, M.A.C. og Kiehl’s.
Ifølge Børsen har Boozt.com brugt op mod 10 mio. kroner på at overtage og indrette den 500 m2 store butik. Men så bliver der også gjort ekstra ud af indretningen, ligesom det er tilfældet med virksomhedens første butik i Roskilde.
- Vi vil gerne give vores gæster en helt anden æstetisk og holistisk oplevelse, end de er vant til, når de shopper, siger Christian Schreiber, Retail Director hos Boozt.com, i en pressemeddelelse.
- Indretningen af den nye butik kommer til at give associationer til art deco-periodens dekadente univers med materialer som velour, messing og glas, fortsætter han.
Roskilde-butikken endte i sommer på Insider Trend’s liste over de mest inspirerende detailbutikker i verden, som Detailfolk tidligere har skrevet om.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter