Boozt rækker ud efter milliarderne på sportsmarkedet
Netgiganten indgår aftaler med over 60 brands og bliver dermed en stærk konkurrent til landets sportskæder.
I forvejen har flere af landets sportskæder haft et udfordrende år. Men nu får de endnu en stærk konkurrent på nakken.
Boozt.com har nemlig indgået aftaler med over 60 sportsbrands - heriblandt Adidas, Reebok og Puma - som fra i dag er at finde i sortimentet. Det skriver modeportalen i en pressemeddelelse.
- Ligesom vi de seneste år har udfordret den fysiske detailhandel inden for fashion og kosmetik, går vi nu ind og udfordrer de fysiske sportskæder, siger Peter G. Jørgensen. Han er medstifter og CMO hos Boozt.com.
- Der er et milliardmarked, og vi vil gøre sport og ahtleisure til et forretningsben i Boozt, fortsætter han.
En naturlig tilføjelse
Ahtleisure er betegnelsen for den voksende trend, hvor traditionel mode bliver blandet med sportstøj.
- Fashion og sport smelter mere og mere sammen. Det er in at have jeans og sneakers på, endda kjole og sneakers. Det er en tendens, vi kan mærke, siger Peter G. Jørgensen. Han fortsætter:
- Vi ser det som en naturlig forlængelse af vores forretning, at vi nu bevæger os ind på markedet for athleisure og føjer trenden til vores i forvejen store sortiment af upcoming og etablerede nordiske og internationale brands.
Svære tider for sportskæder
I sommer brændte det for alvor på hos sportskæden Intersport, som eftersigende var tæt på et decideret kollaps.
En lang række franchisetagere skiftede over til konkurrenten Sport 24, og den nye direktør kritiserede sin forgænger for en katastrofal økonomisk styring. Man skal da også helt tilbage til 2012 for at finde et overskud.
Samtidig taber selskabet bag Sportmaster også penge. For 2017 lyder underskuddet hos Sport Nordic Group på 17,5 millioner kroner - en forværring på 10 millioner i forhold til året før.
Den manglende vækst kostede Jens Høgsted jobbet som topchef i august.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter