Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Boozt rækker ud efter milliarderne på sportsmarkedet

Foto: Boozt.com/screendump



Thursday den 20 September 2018 kl. 11:22 af: Kristian Holgersen

Netgiganten indgår aftaler med over 60 brands og bliver dermed en stærk konkurrent til landets sportskæder.

I forvejen har flere af landets sportskæder haft et udfordrende år. Men nu får de endnu en stærk konkurrent på nakken.

Boozt.com har nemlig indgået aftaler med over 60 sportsbrands - heriblandt Adidas, Reebok og Puma - som fra i dag er at finde i sortimentet. Det skriver modeportalen i en pressemeddelelse.

- Ligesom vi de seneste år har udfordret den fysiske detailhandel inden for fashion og kosmetik, går vi nu ind og udfordrer de fysiske sportskæder, siger Peter G. Jørgensen. Han er medstifter og CMO hos Boozt.com.

- Der er et milliardmarked, og vi vil gøre sport og ahtleisure til et forretningsben i Boozt, fortsætter han.

En naturlig tilføjelse

Ahtleisure er betegnelsen for den voksende trend, hvor traditionel mode bliver blandet med sportstøj. 

- Fashion og sport smelter mere og mere sammen. Det er in at have jeans og sneakers på, endda kjole og sneakers. Det er en tendens, vi kan mærke, siger Peter G. Jørgensen. Han fortsætter:

- Vi ser det som en naturlig forlængelse af vores forretning, at vi nu bevæger os ind på markedet for athleisure og føjer trenden til vores i forvejen store sortiment af upcoming og etablerede nordiske og internationale brands.

Svære tider for sportskæder

I sommer brændte det for alvor på hos sportskæden Intersport, som eftersigende var tæt på et decideret kollaps.

En lang række franchisetagere skiftede over til konkurrenten Sport 24, og den nye direktør kritiserede sin forgænger for en katastrofal økonomisk styring. Man skal da også helt tilbage til 2012 for at finde et overskud.

Samtidig taber selskabet bag Sportmaster også penge. For 2017 lyder underskuddet hos Sport Nordic Group på 17,5 millioner kroner - en forværring på 10 millioner i forhold til året før.

Den manglende vækst kostede Jens Høgsted jobbet som topchef i august. 

LÆS OGSÅ: Sportmaster sætter topchefen på porten



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD