Zalando efterligner fysiske butikker med ny service
Netgiganten forsøger at kapre nye kunder med en helt ny serviceordning, som bliver rullet ud på det danske marked.
Den tyske modeportal Zalando, hvor Anders Holch Povlsen er en af de store aktionærer, går i offensiven for at få flere danske kunder.
Ifølge Børsen bliver kunderne nu tilbudt at få 18 dages kredit. På den måde kan de nå at prøve tøjet og levere det tilbage igen, hvis det ikke passer - helt uden at få trukket penge på kontoen.
I forvejen bliver omkring halvdelen af alle solgte varer på Zalando sendt retur. Både levering og returnering slipper kunderne for at betale.
- Det er en del af vores forretning, og når vi har en stor returprocent, så viser det, at folk har forstået konceptet. I en fysisk butik prøver du jo også varerne, siger Kenneth Melchior, nordisk direktør i Zalando ved en kapitalmarkedsdag i Berlin, skriver Børsen.
LÆS OGSÅ: Zalando investerer massivt for at presse danske konkurrenter
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter