Danske modebrands i stor fusion
En sand pengemaskine inden for dansk mode går sammen med Gazelle-virksomhed for at styrke omsætningen og den digitale satsning.
Navnet Soya Concept er måske ikke folkeeje, men det sønderjyske modebrand har gennem de seneste år udviklet sig til en diskret, men effektiv, pengemaskine.
Nu indleder Soya Concept A/S et helt nyt partnerskab med skobrandet Shoe the Bear ApS for at styrke den samlede omsætning og sætte endnu større fokus på den digitale satsning.
Det fremgår af en pressemeddelelse fra Soya Concept.
De to grundlæggere af Shoe the Bear, Jakob Fuglsang og Thomas Frederiksen, sælger deres virksomhed til Soya Concept, men bliver til gengæld en del af ejerkredsen.
- Med opkøbet af Shoe the Bear får vi en enorm know-how inden for e-commerce, som sammen med Soya Concepts kompetencer giver os mulighed for digitalt at styrke alle tre brands yderligere på nuværende og nye markeder. Vi har meget store forventninger til partnerskabet og glæder os til at komme i gang, siger direktør i Soya Concept, Thomas Viller.
Det tredje brand er Leveté Room, som hører under Soya Concept A/S.
Hjælp til fysiske butikker
Mens holdet bag Soya Concepts ser frem til at blive klogere på e-commerce, er det udsigten til mere viden om butikker af mursten, som den anden nye partner fremhæver.
- Vi bliver en del af en solid økonomisk virksomhed, som giver os nogle helt andre muligheder for at accelerere væksten for Shoe the Bear, siger medstifter Thomas Frederiksen og fortsætter:
- Vi kan lære rigtig meget af Soya Concepts fokus på de fysiske butikker, og omvendt kan vi bidrage til at løfte e-commerce-delen. Det har samtidig været afgørende for os, at vi kan drive Shoe the Bear videre som altid, fortsætter han.
Soyaconcept, Leveté Room og Shoe the Bear vil stadig blive drevet særskilt. Men en overordnet enhed skal fremover stå for al e-commerce hos de tre brands.
Diskret millionsucces
Soya Concept blev grundlagt i 2002 af Thomas Viller og Torben Brodersen. Virksomheden designer og producerer tøj til kvinder over 25 år.
En gennemgang af de seneste årsregnskaber viser en sund forretning, der konstant høster tocifrede millionoverskud - senest 82 millioner for 2016/17.
Helt så hurtigt ruller millionerne ikke hos den firedobbelte Gazelle-virksomhed Shoe the Bear, som siden 2007 har designet og produceret sko. De bliver lige solgt til mere end 20 lande - både gennem virksomhedens egen netbutik og andre netportaler.
I det seneste regnskab har Shoe the Bear et overskud på små 420.000 kroner.
LÆS OGSÅ: Se listen: De 10 største spillere i modebranchen i Danmark
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter