Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Dagens retail-ligning: VM = UX+UI IRL"

- Stine Grubbe, Rådgiver og Foredragsholder
Læs bloggen her

Danske modebrands i stor fusion





Onsdag den 23 maj 2018 kl. 10:40 af: Kristian Holgersen - 0

En sand pengemaskine inden for dansk mode går sammen med Gazelle-virksomhed for at styrke omsætningen og den digitale satsning.

Navnet Soya Concept er måske ikke folkeeje, men det sønderjyske modebrand har gennem de seneste år udviklet sig til en diskret, men effektiv, pengemaskine.

Nu indleder Soya Concept A/S et helt nyt partnerskab med skobrandet Shoe the Bear ApS for at styrke den samlede omsætning og sætte endnu større fokus på den digitale satsning.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Soya Concept.

De to grundlæggere af Shoe the Bear, Jakob Fuglsang og Thomas Frederiksen, sælger deres virksomhed til Soya Concept, men bliver til gengæld en del af ejerkredsen.

- Med opkøbet af Shoe the Bear får vi en enorm know-how inden for e-commerce, som sammen med Soya Concepts kompetencer giver os mulighed for digitalt at styrke alle tre brands yderligere på nuværende og nye markeder. Vi har meget store forventninger til partnerskabet og glæder os til at komme i gang, siger direktør i Soya Concept, Thomas Viller.

Det tredje brand er Leveté Room, som hører under Soya Concept A/S.

Hjælp til fysiske butikker

Mens holdet bag Soya Concepts ser frem til at blive klogere på e-commerce, er det udsigten til mere viden om butikker af mursten, som den anden nye partner fremhæver.

- Vi bliver en del af en solid økonomisk virksomhed, som giver os nogle helt andre muligheder for at accelerere væksten for Shoe the Bear, siger medstifter Thomas Frederiksen og fortsætter:

- Vi kan lære rigtig meget af Soya Concepts fokus på de fysiske butikker, og omvendt kan vi bidrage til at løfte e-commerce-delen. Det har samtidig været afgørende for os, at vi kan drive Shoe the Bear videre som altid, fortsætter han.

Soyaconcept, Leveté Room og Shoe the Bear vil stadig blive drevet særskilt. Men en overordnet enhed skal fremover stå for al e-commerce hos de tre brands.

Diskret millionsucces

Soya Concept blev grundlagt i 2002 af Thomas Viller og Torben Brodersen. Virksomheden designer og producerer tøj til kvinder over 25 år.

En gennemgang af de seneste årsregnskaber viser en sund forretning, der konstant høster tocifrede millionoverskud - senest 82 millioner for 2016/17.

Helt så hurtigt ruller millionerne ikke hos den firedobbelte Gazelle-virksomhed Shoe the Bear, som siden 2007 har designet og produceret sko. De bliver lige solgt til mere end 20 lande - både gennem virksomhedens egen netbutik og andre netportaler.

I det seneste regnskab har Shoe the Bear et overskud på små 420.000 kroner.

LÆS OGSÅ: Se listen: De 10 største spillere i modebranchen i Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD