Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Top 10: Flere kæder er blandt de bedste til kundeoplevelser

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 3 September 2019 kl. 09:27 af: Kristian Holgersen

Der bliver gået til stålet på en helt anden måde end tidligere, når det gælder kundeoplevelser. En analyse finder de 10 bedste brands.

En ny opgørelse over de brands i Danmark, som leverer de bedste kundeoplevelser, har vist sig at være en meget tæt affære.

Sådan lyder meldingen fra Kenneth Ipsen, Senior Manager i KPMG Danmark, der har målt en lang række større brands på seks parametre.

- Vi kan se, at de danske brands virkelig har lagt sig i selen for at øge kundetilfredsheden det seneste år. Der er tale om et paradigmeskifte, siger han til Dansk Markedsføring.

- Kundetilfredshed er ganske enkelt blevet en parameter, man prioriterer og måler sig på i en helt anden grad, end vi nogensinde tidligere har set, fortsætter han.

I toppen finder vi flere repræsentanter fra detailhandlen - den bedste er Rema 1000 på en fjerdeplads. Men mest bemærkelsesværdigt er det måske, at Lidl ligger helt oppe som nummer 17.

Top 10 brands med bedste kundeoplevelser:

01: BroBizz
02: MobilePay
03: Billund Airport
04: Rema 1000
05: Zalando
06: Nordisk FIlm Biografer
07: Ecco
08: Dankort
09: Irma
10: Matas

Detailhandlens placeringer:

14: Ikea, 17: Lidl, 22: Coop.dk, 23: Nemlig.com, 25: Boozt.com, 28: Bestseller, 29: Søstrene Grene, 30: Kvickly, 32: H&M, 34: Jysk, 35: Menu, 36: Føtex, 37: Normal, 38: Cirkle K, 40: Spar, 41:Lagkagehuset, 43: Amazon, 45: Jensens Bøfhus, 46: Wupti, 48: Starbucks

KPMG Danmark brugt seks parametre - Six Pillars of Customer Experience Excellence - til at vurdere virksomhederne ud fra. Der er tale om 1) Personlig tilpasning, 2) Forventninger, 3) Integritet, 4) Viljen til at være løsningsorienteret, 5) Tid og kræfter, 6) Empati.

Læs hele rapporten her.

LÆS OGSÅ: Bilka skuffer kunder med fejl i tilbudsavisen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD