Top 10: Flere kæder er blandt de bedste til kundeoplevelser
Der bliver gået til stålet på en helt anden måde end tidligere, når det gælder kundeoplevelser. En analyse finder de 10 bedste brands.
En ny opgørelse over de brands i Danmark, som leverer de bedste kundeoplevelser, har vist sig at være en meget tæt affære.
Sådan lyder meldingen fra Kenneth Ipsen, Senior Manager i KPMG Danmark, der har målt en lang række større brands på seks parametre.
- Vi kan se, at de danske brands virkelig har lagt sig i selen for at øge kundetilfredsheden det seneste år. Der er tale om et paradigmeskifte, siger han til Dansk Markedsføring.
- Kundetilfredshed er ganske enkelt blevet en parameter, man prioriterer og måler sig på i en helt anden grad, end vi nogensinde tidligere har set, fortsætter han.
I toppen finder vi flere repræsentanter fra detailhandlen - den bedste er Rema 1000 på en fjerdeplads. Men mest bemærkelsesværdigt er det måske, at Lidl ligger helt oppe som nummer 17.
Top 10 brands med bedste kundeoplevelser:
01: BroBizz
02: MobilePay
03: Billund Airport
04: Rema 1000
05: Zalando
06: Nordisk FIlm Biografer
07: Ecco
08: Dankort
09: Irma
10: Matas
Detailhandlens placeringer:
14: Ikea, 17: Lidl, 22: Coop.dk, 23: Nemlig.com, 25: Boozt.com, 28: Bestseller, 29: Søstrene Grene, 30: Kvickly, 32: H&M, 34: Jysk, 35: Menu, 36: Føtex, 37: Normal, 38: Cirkle K, 40: Spar, 41:Lagkagehuset, 43: Amazon, 45: Jensens Bøfhus, 46: Wupti, 48: Starbucks
KPMG Danmark brugt seks parametre - Six Pillars of Customer Experience Excellence - til at vurdere virksomhederne ud fra. Der er tale om 1) Personlig tilpasning, 2) Forventninger, 3) Integritet, 4) Viljen til at være løsningsorienteret, 5) Tid og kræfter, 6) Empati.
Læs hele rapporten her.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter