To danske detailgiganter gør tilbudsaviserne mindre
Tilbudsaviser bliver også dyrere. Derfor skruer to af landets store detailvirksomheder lidt ned for størrelsen.
Mens stigende priser får danskerne til at se sig ekstra godt for efter gode tilbud, har dagligvarekoncernen Coop og boligkæden Jysk valgt at sætte de fysiske tilbudsaviser lidt ned i gear.
Papir er nemlig også steget i pris, skriver Mediet Markedsføring.
Hos Coop bliver tilbudsavisernes format ændret, mens der også bliver skåret i antallet af sider. Samme melding kommer fra Jysk.
- Vi har en tilbudsavis, som stiger voldsomt i pris, så den bliver naturligvis mindre attraktiv end andre platforme, siger CMO I Jysk, Michael Gade, til Mediet Markedsføring.
- Vi vil sende færre aviser på gaden, arbejde med kortere formater og konvertere fra fysisk til digital. Det er ikke hokus pokus, siger han.
I forvejen har været butikskæder valgt at skrue ned for de fysiske tilbudsaviser. Det største eksempel er Ikea, som helt har droppet omdelingen af sit ellers kendte katalog.
For et par år siden valgte Coop at slå tilbudsaviserne for Superbrugsen og Kvickly sammen.
LÆS OGSÅ: Stigende priser sender danskere i armene på digitale tilbudsaviser
Læs hele artiklen på Mediet Markedsføring
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter