Silvan har fuldstændig droppet en fast del af markedsføringen
“Et levn fra fortiden.” Silvan skulle bruge et par års nedtrapning, men nu har kæden sagt helt farvel til de trykte tilbudsaviser.
Silvan bruger ikke længere trykte tilbudsaviser som en del af markedsføringen. Det skal være med til at reducere belastningen af miljøet, skriver byggemarkedskæden i en pressemeddelelse.
I 2019 fik Silvan trykt så mange tilbudsaviser, at det svarede til cirka 134.000 kilometer papir. Året efter blev mængden reduceret med 70 procent, og siden er forbruget gået i nul.
- Det er med stolthed, vi kan fortælle, at Silvan har udfaset de trykte tilbudsaviser, siger Jimmy Thomsen, Head of E-Commerce & Marketing hos Silvan.
- Trykte tilbudsaviser er et levn fra fortiden, som Silvan nu siger farvel til, til gavn for miljøet. I stedet investerer vi yderligere i vores services og e-handelsaktiviteter samt åbning af nye butikker og renovering af de eksisterende, siger han.
Siden december 2020 har Silvan investeret tæt på 30 millioner kroner i åbningen af to nye city-butikker og en komplet renovering af butikkerne på Fisketorvet og i Vejle.
Derudover har Silvan planer om at åbne 2-3 city-butikker samt renovering af 2-3 butikker over de næste 12 måneder. Det er projekter, som samlet set løber op i 30-40 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Silvan ruller butikskoncept ud i hjertet af København
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter