Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Tiger på spring i Japan

Foto: detailfolk.dk



Monday den 24 November 2014 kl. 09:18 - Kilde: Flere medier

De japanske Tiger-butikker omsætter 5-10 gange så meget som de europæiske modstykker. Kæden forsøger sig samtidig med en særlig spilbar.

Tiger har netop slået dørene op til sin 12. butik i Japan, skriver flere medier.

Og det japanske marked er trods recession ved at blive den danske succeskædes største marked. Adm. direktør i Zebra A/S, der står bag Tiger-kæden, Christian Mariager siger til Børsen, at han tror, det asiatiske marked vil indtage førstepladsen til næste år. Kæden åbner nu en butik i Japan hver måned, og omsætningen i en japansk Tiger-butik er 5-10 gange større end i en europæisk.

Den 12. japanske Tiger-butik ligger i storbyen Kyoto og indeholder ud over det sortiment, vi kender fra de danske butikker også en spilbar, hvor kunderne kan spille bordtennis og brætspil, skriver Berlingske Business. Det skal være et modspil til de populære spilleuniverser på nettet, hvor man sidder alene og er social med andre gennem internettet. I Danmark har Tiger åbnet en lignende spilbar i København, ligesom Tiger- stifter Lennart Lajboschitz for nyligt købte Absalons Kirke på Vesterbro for at indrette den til socialt værested.

LÆS OGSÅ: Tiger-stifter køber kirke: Her er hans plan



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD