Tidligere chefredaktør får topjob hos dagligvarekæde
En profil fra det danske medielandskab kan nu sætte sig i en af chefstolene hos discountkæden Lidl.
Tirsdag havde 54-årige Claus Krogh sin første dag som chef for kommunikation og CSR i Lidl Danmark.
Før han kan sætte sig ordentligt til rette i chefstolen skal han - ligesom alle andre nyansatte - først lære dagligvarehandlen at kende gennem et ophold i en af kædens mange butikker.
Claus Krogh kommer ikke med erfaring fra detailhandlen. Han er uddannet journalist og har blandt andet været ansvarshavende chefredaktør på JP/Politikens Lokalaviser og siddet som kommunikationsrådgiver i en række PR-bureauer.
Hos Lidl skal han være med til at fortsætte den gode periode, discountkæden har befundet sig i gennem nogle år, forklarer den adm, direktør, Jens Stratmann.
- I Lidl har vi ambitiøse strategier for både kommunikations- og CSR-området, som vi nu i endnu højere grad vil sammentænke og skabe synergier mellem med Claus ved roret, siger han og fortsætter:
- Jeg er glad for, at vi kan styrke vores ledelsesteam med Claus’ brede erfaring og stærke kompetencer indenfor kommunikation og CSR og får en profil ind, som både har været en del af det danske medielandskab, ligesom han har siddet på den anden side af bordet som rådgiver, siger direktøren.
Giver mening at slå områder sammen
Claus Krogh har også gjort sig tanker om de udfordringer, han nu står overfor.
- Bæredygtighed og CSR er noget der ligger de danske forbrugere på sinde og af samme årsag giver det rigtig god mening, at Lidl nu kan kæde vores CSR- og kommunikationsindsatser sammen og dermed blive endnu stærkere i vores kommunikation til kunder, leverandører og medarbejdere, siger han og fortsætter:
- Vores ambition er at Lidl fortsat går forrest og viser vejen. Lidl vil være danskernes førstevalg, og jeg ser frem til både at videreudvikle og formidle det store og vigtige arbejde, som Lidl gør i forhold til miljø, medarbejdere og samfund.
Lidl har 138 danske dagligvarebutikker.
LÆS OGSÅ: Lidl går fra Vestre Landsret med en stor sejr under armen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter