Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Tidligere chefredaktør får topjob hos dagligvarekæde

Claus Krogh er nu chef for kommunikation og CSR i Lidl. Foto: PR.




Thursday den 2 June 2022 kl. 09:39 af: Kristian Holgersen

En profil fra det danske medielandskab kan nu sætte sig i en af chefstolene hos discountkæden Lidl.

Tirsdag havde 54-årige Claus Krogh sin første dag som chef for kommunikation og CSR i Lidl Danmark.

Før han kan sætte sig ordentligt til rette i chefstolen skal han - ligesom alle andre nyansatte - først lære dagligvarehandlen at kende gennem et ophold i en af kædens mange butikker.

Claus Krogh kommer ikke med erfaring fra detailhandlen. Han er uddannet journalist og har blandt andet været ansvarshavende chefredaktør på JP/Politikens Lokalaviser og siddet som kommunikationsrådgiver i en række PR-bureauer.

Hos Lidl skal han være med til at fortsætte den gode periode, discountkæden har befundet sig i gennem nogle år, forklarer den adm, direktør, Jens Stratmann.

- I Lidl har vi ambitiøse strategier for både kommunikations- og CSR-området, som vi nu i endnu højere grad vil sammentænke og skabe synergier mellem med Claus ved roret, siger han og fortsætter:

- Jeg er glad for, at vi kan styrke vores ledelsesteam med Claus’ brede erfaring og stærke kompetencer indenfor kommunikation og CSR og får en profil ind, som både har været en del af det danske medielandskab, ligesom han har siddet på den anden side af bordet som rådgiver, siger direktøren.

Giver mening at slå områder sammen

Claus Krogh har også gjort sig tanker om de udfordringer, han nu står overfor.

- Bæredygtighed og CSR er noget der ligger de danske forbrugere på sinde og af samme årsag giver det rigtig god mening, at Lidl nu kan kæde vores CSR- og kommunikationsindsatser sammen og dermed blive endnu stærkere i vores kommunikation til kunder, leverandører og medarbejdere, siger han og fortsætter:

- Vores ambition er at Lidl fortsat går forrest og viser vejen. Lidl vil være danskernes førstevalg, og jeg ser frem til både at videreudvikle og formidle det store og vigtige arbejde, som Lidl gør i forhold til miljø, medarbejdere og samfund.

Lidl har 138 danske dagligvarebutikker.

LÆS OGSÅ: Lidl går fra Vestre Landsret med en stor sejr under armen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD