Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Stor beslutning i Lidl rammer københavnske forbrugere

Foto: PR



Wednesday den 9 February 2022 kl. 11:49 af: Kristian Holgersen

Lidl har fået mod på at sløjfe en fast del af markedsføringen i København. - Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil, siger topchef.

Tilbage i oktober testede discountkæden Lidl, hvordan forbrugerne reagerede på at måtte undvære den trykte tilbudsavis.

Resultaterne har været så overbevisende, at Lidl nu stopper med omdelingen af trykte tilbudsaviser i København. Det drejer sig i alt om mere end 162.500 husstande, skriver discountkæden i en pressemeddelelse.

- Vi har længe haft et ønske om at fjerne tilbudsaviserne. Derfor valgte vi tilbage i oktober 2021 at køre en seks ugers testperiode, hvor vi fjernede den trykte tilbudsavis i blandt andet København. Testen er forløbet over al forventning, og vi har derfor trykket på knappen, siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl.

- Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil bag så stor en beslutning. Vi ser dog, at flere og flere vælger den trykte tilbudsavis fra og i stedet for bruger digitale løsninger som vores kundeapp Lidl-Plus. Det er vi glade for, og derfor er vi også trygge ved beslutningen, siger han.

På sigt er det også planen at resten af landet må undvære tilbudsavisen på tryk. Men indtil videre bliver den ved med at udkomme - dog i en mindre version.

LÆS OGSÅ: Større efterspørgsel får Lidl til at udvide sortimentet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD