Stor beslutning i Lidl rammer københavnske forbrugere
Lidl har fået mod på at sløjfe en fast del af markedsføringen i København. - Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil, siger topchef.
Tilbage i oktober testede discountkæden Lidl, hvordan forbrugerne reagerede på at måtte undvære den trykte tilbudsavis.
Resultaterne har været så overbevisende, at Lidl nu stopper med omdelingen af trykte tilbudsaviser i København. Det drejer sig i alt om mere end 162.500 husstande, skriver discountkæden i en pressemeddelelse.
- Vi har længe haft et ønske om at fjerne tilbudsaviserne. Derfor valgte vi tilbage i oktober 2021 at køre en seks ugers testperiode, hvor vi fjernede den trykte tilbudsavis i blandt andet København. Testen er forløbet over al forventning, og vi har derfor trykket på knappen, siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl.
- Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil bag så stor en beslutning. Vi ser dog, at flere og flere vælger den trykte tilbudsavis fra og i stedet for bruger digitale løsninger som vores kundeapp Lidl-Plus. Det er vi glade for, og derfor er vi også trygge ved beslutningen, siger han.
På sigt er det også planen at resten af landet må undvære tilbudsavisen på tryk. Men indtil videre bliver den ved med at udkomme - dog i en mindre version.
LÆS OGSÅ: Større efterspørgsel får Lidl til at udvide sortimentet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter