Discountkæde åbner dansk webshop uden fødevarer
Den unge topchef lufter to store satsninger: Lanceringen af en dansk webshop og et mål om at vokse til 200 fysiske butikker.
Inden længe åbner discountkæden Lidl sin første webshop henvendt til danske kunder. Det skriver Børsen.
Sortimentet kommer ikke til at bestå af fødevarer, lyder meldingen fra 38-årige Jens Stratmann, som er adm. direktør i Lidl.
- I begyndelsen af 2023 starter vi vores onlineforretning i Danmark, som fokuserer på nonfood, siger han til Børsen.
- Det bliver en stor investering for firmaet og noget, der vil differentiere os fra vores konkurrenter. Det betyder, at vi f.eks. kan køre kampagner efter sæsoner og åbne dørene for at lokke flere kunder til, fortsætter direktøren.
Samtidig lufter Jens Stratmann ambitioner om at ramme godt 200 butikker på det danske marked. I øjeblikket har discountkæden 134.
For nylig kunne Lidl tage et stort højlager i brug, som bliver en vigtig del af grundlaget for ekspansionen i hovedstadsområdet, hvor Jens Stratmann i den forbindelse meddelte, at Lidl havde et mål om at åbne 60 butikker.
Jens Stratmann har været adm. direktør for Lidl siden i sommer. Han afløste Dirk Fust, som, efter fem år i spidsen for Lidl Danmark, fortsatte karrieren med en topstilling i den amerikanske del af discountkæden.
LÆS OGSÅ: Lidl sætter hak ved stort forarbejde inden ekspansion
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter