Større efterspørgsel får Lidl til at udvide sortimentet
Discountkæden Lidl har bidt mærke i en af tidens store tendenser og skruer derfor op for dele af sortimentet ude i butikkerne.
Interessen for at spise mere grønt og bruge mere bæredygtige fødevarer i køkkenet stiger blandt forbrugerne.
Den udvikling har fået Lidl til at skrue op for sortimentet af veganske og vegetariske varer på butikkernes hylder.
I 2021 blev det veganske sortiment udvidet fra 23 til 56 produkter, og satsningen fortsætter i år, lyder det fra den adm. direktør i Lidl Danmark.
- Som en service til vores kunder samler vi nu de fleste af vores veganske og vegetariske produkter ét sted i butikken – det vil gøre det nemmere og mere enkelt for kunderne, siger Jens Stratmann i en pressemeddelelse.
- Hos Lidl er vores sortiment hver dag oppe til overvejelse, og vi lytter nøje til vores kunders ønsker. Danskerne vælger i stigende grad veganske og vegetariske produkter til. Det skal vi naturligvis lytte til og være vores ansvar bevidst til en god og positiv udvikling, præcis som da vi fjernede buræg og plastikposer fra sortimentet.
- Vi har en målsætning om at tilbyde op mod 80 veganske produkter i vores sortiment allerede i andet kvartal i 2022, siger Jens Stratmann.
Lige nu er Lidl også med i kampagnen Grøn januar, som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
LÆS OGSÅ: Lidl sætter hak ved stort forarbejde inden ekspansion
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter