TDC har brugt kassen på lukket brand
I løbet af de sidste fem år har TDC ikke været tilbageholdende med at reklamere for brandet TDC, som nu bliver aflivet.
Fra 1. juli vil private kunder i Danmark ikke længere kunne købe TDC-produkter. Det skyldes, at TDC har valgt at blive til Yousee, når det gælder handel med private kunder. I dag har TDC 50 butikker spredt ud over hele Danmark, og de kommer også til at skifte udseende og blive til rene Yousee-butikker.
Bureaubiz skriver i forlængelsen af nyheden, at TDC i løbet af de sidste fem år har brugt en halv milliard kroner på at markedsføre brandet TDC, som nu bliver aflivet.
TNS Gallup Adfact har til Bureaubiz lavet en opgørelse over det samlede reklameforbrug på TDC og Yousee i de seneste fem år, og den viser, at der er brugt omkring tre gange så mange penge på TDC som på Yousee.
Reklameforbruget er brutto, altså mediernes listepriser før fradrag af rabatter, og opgjort således har der igennem de sidste fem år været brugt cirka 930 millioner kroner på TDC-brandet, mens TDC har brugt lidt over 290 millioner kroner på at reklamere for brandet Yousee.
LÆS OGSÅ: TDC-butikker skal have nyt navn
Ifølge Bureaubiz skal man som en tommelfingerregel normalt halvere listepriserne for at nå frem til et reelt forbrug, hvilket så vil give et forbrug på cirka 460 millioner kroner. Hertil skal dog lægges omkostninger til bureauer, og så er man oppe på mindst en halv milliard kroner, skriver Bureaubiz.
LÆS OGSÅ: TDC-chef: Der var brug for dramatiske forandringer
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter