Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

TDC-chef: Der var brug for dramatiske forandringer

Foto: TDC - pressefoto



Monday den 1 February 2016 kl. 06:10 - Kilde: Business.dk

Kunderne har stillet krav, som TDC havde svært ved at leve op til, men den tid er slut nu, forsikrer topchefen.

TDC's topchef, Pernille Erenbjerg, gennemførte i sidste uge en større omstrukturering af TDC, som dels betød, at virksomhedens værdi blev nedskrevet med 4,6 milliarder kroner, og dels betød at brandet TDC nu er fortid for privatkunder, da det blev slået sammen med TDC's andet brand Yousee.

Men der er en grund til, at det var nødvendigt at gennemføre de dramatiske ændringer. Det forklarer Pernille Erenbjerg til Business.dk i sit første større interview som administrerende direktør.

- Vi er under pres fra alle kanter. Vores image er ikke der, hvor det skal være, vores udvikling i forretningen er ikke der, hvor den skal være, vores aktiekursudvikling er ikke der, hvor den skal være. Det har været nødvendigt at bruge tid på at finde ud af, hvordan vi kommer videre, og hvordan vi får skabt et team, der kan løfte opgaven, forklarer hun.

Stærk i fremtiden

I disse år er der intens konkurrence på telemarkedet, og den administrerende direktør tror derfor ikke på, at TDC ville kunne beholde sin førerposition i Danmark, hvis ikke der kom nye boller på suppen.

- Fremskriver vi den måde, vores forretning har udviklet sig på i de senere år, så kommer der et tidspunkt inden ret lang tid, hvor vi ikke er den store, stærke virksomhed mere, derfor skal der ske ret dramatiske forandringer i den måde, vi arbejder på i TDC, og i de resultater vi skaber, siger Pernille Erenbjerg.

Kundernes nye krav

Et af områderne, hvor TDC skal være bedre, er i forhold til erhvervskunderne, forklarer hun. Her skal organisationen strømlines.

Derudover skal TDC være meget bedre til at opfylde de private kunders behov, forklarer hun.

- Vi er absolut i bedre form i dag, end vi var for fem eller 10 år siden, men vi er som alle andre virksomheder oppe imod, at kundernes forventninger og krav hele tiden flytter sig. I dag er det nærmest blevet standard, at man kan gøre alt 24/7. Vi har ikke flyttet os hurtigt nok online. Det ændrer vi på nu.

LÆS OGSÅ: TDC-butikker skal have nyt navn

Læs hele artiklen på Business.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD