TDC-chef: Der var brug for dramatiske forandringer
Kunderne har stillet krav, som TDC havde svært ved at leve op til, men den tid er slut nu, forsikrer topchefen.
TDC's topchef, Pernille Erenbjerg, gennemførte i sidste uge en større omstrukturering af TDC, som dels betød, at virksomhedens værdi blev nedskrevet med 4,6 milliarder kroner, og dels betød at brandet TDC nu er fortid for privatkunder, da det blev slået sammen med TDC's andet brand Yousee.
Men der er en grund til, at det var nødvendigt at gennemføre de dramatiske ændringer. Det forklarer Pernille Erenbjerg til Business.dk i sit første større interview som administrerende direktør.
- Vi er under pres fra alle kanter. Vores image er ikke der, hvor det skal være, vores udvikling i forretningen er ikke der, hvor den skal være, vores aktiekursudvikling er ikke der, hvor den skal være. Det har været nødvendigt at bruge tid på at finde ud af, hvordan vi kommer videre, og hvordan vi får skabt et team, der kan løfte opgaven, forklarer hun.
Stærk i fremtiden
I disse år er der intens konkurrence på telemarkedet, og den administrerende direktør tror derfor ikke på, at TDC ville kunne beholde sin førerposition i Danmark, hvis ikke der kom nye boller på suppen.
- Fremskriver vi den måde, vores forretning har udviklet sig på i de senere år, så kommer der et tidspunkt inden ret lang tid, hvor vi ikke er den store, stærke virksomhed mere, derfor skal der ske ret dramatiske forandringer i den måde, vi arbejder på i TDC, og i de resultater vi skaber, siger Pernille Erenbjerg.
Kundernes nye krav
Et af områderne, hvor TDC skal være bedre, er i forhold til erhvervskunderne, forklarer hun. Her skal organisationen strømlines.
Derudover skal TDC være meget bedre til at opfylde de private kunders behov, forklarer hun.
- Vi er absolut i bedre form i dag, end vi var for fem eller 10 år siden, men vi er som alle andre virksomheder oppe imod, at kundernes forventninger og krav hele tiden flytter sig. I dag er det nærmest blevet standard, at man kan gøre alt 24/7. Vi har ikke flyttet os hurtigt nok online. Det ændrer vi på nu.
LÆS OGSÅ: TDC-butikker skal have nyt navn
Læs hele artiklen på Business.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter