Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Supermarkeder på forkant bliver en irritation for kunderne

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 6 October 2021 kl. 11:16 - Kilde: BT

Allerede nu er supermarkederne begyndt at bruge halloween i markedsføringen. En lektor fra CBS tvivler på den strategi.

Tilbage i de gode gamle 1990’ere var der nærmest ikke en sjæl her i landet, som skænkede halloween en ærlig tanke.

I dag er det anderledes. Halloween har særligt godt tag i børnefamilierne, hvor langt over halvdelen regner med at fejre den amerikanske tradition, hvis en frisk undersøgelse foretaget af YouGov på vegne af Fanta ellers står til troende.

Landets supermarkeder lader ikke sådan en chance passere. Selvom der stadig er en lille måned til halloween, er græskar, slik, udklædning og andet uhyggeligt tilbehør allerede en del af markedsføringen. Det skriver BT.

Men det kan give bagslag at være så meget på forkant, lyder det fra Mogens Bjerre, lektor ved Copenhagen Business School. Han advarer om, at det kan blive en “månedlang irritation for kunderne” og dræbe magien.

- Det er, som vi har set det op til jul: Det kommer tidligere og tidligere. Det handler om at lave det første salg. Mange af de her varer køber kunderne kun én gang, så man vil være først og sikre, at kunden køber i ens egen butik, siger Mogens Bjerre til BT.

Større end fastelavn

Fejringen af halloween minder en del om fastelavn, men den amerikanske tradition har for længst overgået sit danske modstykke, fremgår det af en gennemgang fra Coop Analyse

Salgstal fra Coops butikker viser, at fastelavn og halloween i 2007 var lige store, når man ser på udklædning og pynt. I 2015 havde halloween vokset sig næsten tre gange så stort som fastelavn.

- Modsat fastelavn, som i dag kun er for små børn, er halloween også for de større børn og deres forældre, sagde Lars Aarup fra Coop Analyse til Kristligt Dagblad i 2019.

- Det hænger sammen med, at det er uhyggeligt, at det er aften, og at det er mørkt. Store og små klæder sig uhyggeligt ud, og mange hygger sig med at klæde hele deres hus uhyggeligt ud, sagde han.

Halloween fejres den 31. oktober.

LÆS OGSÅ: Bureau skal skubbe grænserne for markedsføring i Lidl

Læs hele artiklen på BT


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD