Bureau skal skubbe grænserne for markedsføring i Lidl
Lidl Danmark har valgt et nyt mediebureau, som skal hjælpe discountkæden med at blive danskernes førstevalg.
Mens en gennemgribende modernisering af butikkerne er i fuld gang, så har discountkæden Lidl Danmark valgt at styrke markedsføringen.
Efter en længere proces har Lidl Danmark valgt Havas som nyt mediebureau. De skal være med til at skabe større opmærksomhed omkring discountkædens udvalg af danskproducerede og økologiske produkter.
- Vi har store forventninger til, at vi sammen med Havas, kommer til at skubbe grænserne for, hvad der kan lade sig gøre inden for markedsføring af dagligvarekæder i Danmark, siger Robert Uwira i en pressemeddelelse. Han er Head of Marketing i Lidl Danmark.
Havas skal være ansvarlig for medieplanlægning og medieindkøb for alle ikke-digitale medier i Danmark.
- Vi er naturligvis begejstrede for vores nye samarbejde med Lidl og stolte over, at en annoncør og et brand af Lidls kaliber vælger os, siger Johnny Twile, adm. direktør i Havas.
- Det er først og fremmest en kæmpe anerkendelse af vores team og det engagement, de hver eneste dag lægger hos Havas. Med samarbejdet understreger vi vores fælles fokus på at skabe meningsfulde relationer mellem brands og forbrugere, siger han.
Fornyer hele kæden
For at erobre endnu flere markedsandele er Lidl begyndt at rulle et nyt butikskoncept ud i hele kæden.
Den betyder et løft af indretningen og omkring 200 nye produkter i det faste sortiment, skrev Lidl i en pressemeddelelse sidste år.
- Moderne butikker med et endnu større udvalg, hvor det er let at vælge eksempelvis dansk, økologisk og bæredygtigt, er noget, vi både tror og håber vil være med til at give Lidl-kunderne en endnu bedre oplevelse, siger Dirk Fust. Han er adm. direktør i Lidl Danmark.
- Det er ikke nogen lille investering i Danmark, men vi lover, at den ikke kommer til at gå ud over vores lave priser. Nok nærmere tværtimod, fortsætter han.
LÆS OGSÅ: Ung profil bliver HR-direktør: Lidl skal holde på talenterne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter