Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Supermarkeder jagter eksklusive designvarer

Foto: coop.dk



Thursday den 7 February 2013 kl. 08:41 af: Simone Hansen

I den seneste tid har dagligvarekæder haft flere eksklusive designvarer på hylderne, men producenterne raser over at finde deres varer som slagtilbud.

Der er nok flere kunder, der spærrer øjnene op, når de blandt slagtilbud på kakaomælk og Beauvais Ketchup pludselig støder på kongeligt porcelæn fra Royal Copenhagen på deres indkøbstur i Rema 1000. Men ikke desto mindre har discountkæden siden december solgt skåle fra stellet 'Mega Mussel', det skriver Business.dk.

De er langt fra første kæde, der hiver et parti eksklusive designvare hjem til butikkerne, men det falder sjældent i god jord hos virksomhederne bag produktet. 

Eksklusiviteten daler

Hos Royal Copenhagen er man nemlig alt andet end begejstret og føler, at mærket mister sin eksklusivitet. 

- Vi er færdige, hvis vores brand bliver præsenteret ved siden af en gang hakket flæsk på tilbud, siger chefen for Royal Copenhagen Mads Ryder til Business, og tilføjer, at værdien på stellet falder for både virksomheden såvel som de kunder, der allerede har købt det, når det ryger på tilbud i discountbutikker. 

Prisen får et nyk nedad

Rema 1000 har da også givet prisen et ordentlig nyk og sælger, ifølge Business.dk, en skål til 799 kroner, der normalt koster 1499 kroner i Royal Copenhagens butikker. Mads Ryder ved ikke, hvordan Rema 1000 er kommet i besiddelse af deres varer, men han agter ikke at gøre noget ved det. 

På Coops hjemmeside kan man i øjeblikket også købe skåle fra Mega Mussel, her kan man købe tre skåle for 1299 kroner. 

"Jagter altid gode tilbud"

Royal Copenhagen er langt fra det eneste eksklusive, danske designbrand, der er røget på supermarkedernes hylder. For blot nogle måneder siden kunne man nemlig finde et anlæg fra B&O's serie B&O Play på hylderne i Kvickly. 

Her fastslog B&O ligesom Royal Copenhagen, at man ikke havde indgået noget samarbejde med Coop. Hos Coop lod man dog forstå, at man altid er på udkig efter eksklusive varer til kunderne. 

- Da det er meget populært hos vores kunder, vil vi fortsat gøre det og jagter konstant gode tilbud på stærke mærkevarer inden for alle kategorier. Det er også med til at profilere coop.dk, trække flere kunder til og skabe en god omsætning, sagde informationsdirektør hos Coop Jens Juul Nielsen dengang til detailfolk.dk

Hos hverken Coop eller Rema 1000 har man været interesseret i at fortælle, hvor man har købt varerne. 

- Vi fik pludseligt et godt tilbud om produkterne, og så slog vi til. Vi vil jo gerne give nogle rigtigt gode tilbud til vores kunder, siger indkøbsdirektøren i Rema 1000 Anders René Jensen til business.dk.

LÆS OGSÅ: B&O på hylderne i Kvickly

 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD