B&O på hylderne i Kvickly
Den eksklusive elektronik fra Bang & Olufsen er i øjeblikket at finde på tilbud i Kvickly. B&O satser normalt på salg via sine egne butikker.
I øjeblikket er der luksus i supermarkedet. Kvickly og Coop.dk sælger B&O' Plays dockingstation Beosound 8 og højtaleren Beolit 12 til hhv. 2.700 kroner og 1.000 kroner under varernes normale priser.
B&O skriver til detailfolk.dk, at de ikke har indledt et samarbejde med Coop.
- Vi har godt bemærket, at Coop sælger nogle B&O PLAY produkter, men det er ikke noget, vi ønsker at knytte så mange kommentarer til. Vi har ikke indgået et samarbejde med Coop, skriver B&O på vegne af Jill Porter-Schultz.
- Hvordan vi skaffer varerne, holder vi for os selv, skriver Jens Juul Nielsen til detailfolk.dk.
Mærkevarer styrker profilen
For Coop er det et scoop med de højtprofilerede varer.
- Vi har rigtig gode erfaringer med at sælge kendte mærkevarer, som eksempelvis B&O, både i vores fysiske butikker og ikke mindst på coop.dk, skriver informationsdirektør Jens Juul Nielsen i en mail til detailfolk.dk.
Det er derfor ikke sidste gang, at Coop går i luften med tilbud på kendte mærker.
- Da det er meget populært hos vores kunder, vil vi fortsat gøre det og jagter konstant gode tilbud på stærke mærkevarer inden for alle kategorier. Det er også med til at profilere coop.dk, trække flere kunder til og skabe en god omsætning, fortsætter han.
Gentager sidste års succes
Og det er heller ikke første gang. Faktisk er det aktuelle tilbud en gentagelse af sidste år, hvor Beosound 8 også optrådte på coop.dk. Dengang var der tale om et én-dags tilbud, der skulle markere en omlægning af onlinebutikken.
I år blev tilbuddet skudt i gang 19. november. Af teksten i Coop's nyhedsbrev fremgår det, at tilbuddet skulle udløbe 23. november, men tilbuddet står stadig på Coops hjemmeside. I Kvickly er der meldt udsolgt.
B&O sælger typisk i særlige butikker
Når B&O pludselig er på hylderne i Kvickly vækker det opsigt, fordi Bang & Olufsen traditionelt satser på salg gennem dedikerede B&O-butikker. Virksomheden har imidlertid haft problemer med at nå ud til kunderne.
B&O Play er en produktserie, der belv lanceret sidste år. Der er tale om billigere varer end det traditionelle B&O, og med fokus på f.eks. ipods, er der også fokus på en anden målgruppe.
I dagens nyhedsbrev fra Coop kan man også finde Apples Ipad i flere udgaver.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter