Supermarkeder bruger markedsføring uden før-priser
Landets supermarkeder lægger vægt på priser i markedsføringen, men ofte på en måde, hvor førprisen ikke nævnes.
Otte af de store dagligvarekæder bruger lave priser som en del af markedsføringen i tilbudsaviser og på prisskilte.
I den forbindelse bruges begreber som 'skarp pris', 'stjerne hug', 'super pris' og 'månedens køb’, men ofte uden at nævne noget om før-priser. Det skriver BT, som har kortlagt kædernes salgstricks.
Hos Coop bruger man vendinger som Månedens køb og Fast lav pris uden at angive, om varerne på et tidspunkt har været dyrere. Men det er i orden, lyder det fra informationsdirektør Jens Juul Nielsen.
- Kravet om angivelse af førpriser gælder kun, når der kommunikeres en midlertidig prisnedsættelse. Kvickly-SuperBrugsens avis indeholder både tilbud samt aktuelle varer til gode priser, og at der derfor ikke er angivet førpriser på alle varer i avisen, siger han til BT.
LÆS OGSÅ: Aldi mærker forbrugernes fokus på pris
Læs hele artiklen på BTFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter