Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Supermarkeder bruger markedsføring uden før-priser

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 27 September 2022 kl. 06:20 - Kilde: BT

Landets supermarkeder lægger vægt på priser i markedsføringen, men ofte på en måde, hvor førprisen ikke nævnes.

Otte af de store dagligvarekæder bruger lave priser som en del af markedsføringen i tilbudsaviser og på prisskilte.

I den forbindelse bruges begreber som 'skarp pris', 'stjerne hug', 'super pris' og 'månedens køb’, men ofte uden at nævne noget om før-priser. Det skriver BT, som har kortlagt kædernes salgstricks.

Hos Coop bruger man vendinger som Månedens køb og Fast lav pris uden at angive, om varerne på et tidspunkt har været dyrere. Men det er i orden, lyder det fra informationsdirektør Jens Juul Nielsen.

- Kravet om angivelse af førpriser gælder kun, når der kommunikeres en midlertidig prisnedsættelse. Kvickly-SuperBrugsens avis indeholder både tilbud samt aktuelle varer til gode priser, og at der derfor ikke er angivet førpriser på alle varer i avisen, siger han til BT.

LÆS OGSÅ: Aldi mærker forbrugernes fokus på pris

Læs hele artiklen på BT


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD