Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Sundhedsmærke er blevet vildt populært

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 19 December 2012 kl. 09:43 af: Simone Hansen

Nøglehulsmærket er på kort tid blevet det andet mest populære mærke blandt forbrugerne, også detailbranchen er vilde med at bruge det populære sundhedsmærke.

Mere end 9 ud 10 danskere ved, hvad nøglehulsmærket er, og tre ud af fire har tillid til det populære mærke, det viser en ny undersøgelse fra Ministeriet fra Fødevarer, Landbrug og Fiskeri.

I 2008 var det kun en ud af 10, der kendte til nøglehulsmærket, som sættes på fødevarer, der indeholder mindre fedt, sukker, salt eller flere fibre end andre fødevarer i samme fødevarekategori. Den lynhurtige genkendelse og popularitet glæder fødevareministeren. 

- Det er min vision, at det skal være let at være sund, og at vi får det sundere valg ind som det foretrukne alternativ, der hvor vi handler. Nøglehulsmærkede produkter og opskrifter har banet vejen for sund madglæde. Og det viser sig jo også, at ved at gøre det sundere valg enkelt, indbydende og velsmagende får vi åbnet døre – også for de, der måske ikke har fitnesskort og abonnement på de eksklusive gastronomimagasiner, udtaler fødevareminister Mette Gjerskov om undersøgelsen. 

Masser af nøglehulsmærker i detailhandlen

Men det er ikke kun forbrugerne, der er begejstrede for det grønne mærke. Også hos detailbranchen er man vild med mærket, hvilket har medført, at omkring 2.000 varer nu er udstyret med nøglehullet, skriver Politiken. 

- Dem (varer med nøglehulsmærket) vil vi gerne have på hylderne, fordi det er med til at brande vores kæder som sunde. Mærket er på kort tid blevet det næststærkeste på markedet, kun overgået af det røde Ø-mærke, siger kommunikationsdirektør i Coop Jens Juul Nielsen til Politiken og tilføjer: 

- Næst efter pris er sundhed det vigtigste for kunderne i vores butikker.

Hos Dansk Supermarked gør man også alt, hvad man kan, for at få nøglehulsmærket på så mange varer som muligt. 

- Det går forrygende. Vi sætter Nøglehullet på alle de steder, hvor vi kan komme af sted med det, siger Jørgen Bentzen, kvalitetschef i Dansk Supermarked Food til Politiken. 
 

LÆS OGSÅ: Miljørigtige varer overgår varer uden miljømærke 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD