Miljørigtige varer overgår varer uden miljømærke
Kunderne i dagligvarekæde hiver i stigende grad miljømærkede varer ned fra hylderne, endda så mange, at der nu sælges flere varer med miljømærker end uden.
Miljømærkede varer vs. ikke miljømærkede varer? Når det drejer sig om produkter til personlig pleje, er kunderne i Irma ikke i tvivl. De køber de miljømærkede. Og det betyder, at salget af 'personlig-pleje'-produkter i Irma med svanemærket og Irmas eget tusindfrydmærke nu udgør 56 procent af de samlede salg af den type produkter.
- I en tid, hvor der ellers er meget fokus på discount, er det glædeligt at se, at forbrugerne i stigende grad alligevel er bevidste om miljøet, siger indkøbschef Leif Larsen, Irma i en kommentar til nyheden.
Det seneste år er salget af varer med tusindfryd- og svanemærket nemlig steget med 7 procent, og det er det, der har været med til at slå de ikke miljø-mærkede varer af pinden.
Endnu et mærkesamarbejde
I erkendelsen af at kunderne gerne vil have miljørigtige varer, har Irma og 'tusindfryd-personlig pleje' nu indgået endnu et samarbejde med Astma og Allergiforbundet.
Det betyder, at alle Irmas tusindfryd-produkter nu foruden svanemærket også får Astma og Allergi-mærket.
- Kombinationen af stort kendskab, høj troværdighed og prisniveauet, gør, at svanemærkede produkter kan gå markant frem, mens øvrige produkter går tilbage, udtaler Leif Larsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter