Succesfuld 18-årig iværksætter afslører salgstrick
Americandreams er på følgende markeder:
Danmark siden 2012
Sverige siden 2012
Norge siden 2012
Frankrig siden 2014
Spanien siden 2014
Tyskland siden 2014
Finland siden 2014
USA siden 2014
UK siden 2014
Kilde: Americandreams.dk
Handelsskoleelev Cecilie Villadsen sælger blandt andet tøj, sko og makeup til unge kvinder på nettet med stor succes. Især én ting er meget vigtig.
Måske er Cecilie Villadsen fra Aalborg en af fremtidens centrale personer i den danske detailbranche.
I hvert fald har den 18-årige handelsskoleelev allerede stor succes med at sælge blandt andet tøj, sko og makeup til unge kvinder på nettet.
Det sker via americandreams.dk, skriver dagbladet Børsen.
Forretningen driver Cecilie Villadsen hjemme hos sine forældre, og hver dag kommer der piger for at hjælpe med at pakke ordrer.
Markedsføringen sker på de sociale medier, hvilket ifølge Cecilie Villadsen er hemmeligheden bag hendes succes.
- Hemmeligheden er, at jeg har gjort det anderledes. Jeg er i øjenhøjde med min målgruppe. Vi er på samme alder, og vi er alle på de sociale medier. Kunderne kan lægge billeder op på Instagram iført mit tøj, og så bliver det vist på hjemmesiden. Det skaber en rigtig god kontakt, at det ikke er opsatte modelbilleder, siger Cecilie Villadsen til Børsen.
LÆS OGSÅ: Unge iværksætter-brødre har stor succes
Instagram er vejen frem
I 2014 omsatte Americandreams for over 3 millioner kroner ved at sælge modetøj på nettet. Det gav et overskud på 227.827 kroner - en stigning fra 82.000 kroner i forhold til året før.
Efter eget udsagn fordobler Cecilie Villadsen i år omsætningen til 6 millioner kroner, skriver Børsen. Målet for 2016 er en omsætning på et tocifret millionbeløb. Af konkurrencehensyn vil Cecilie Villadsen ikke nævne et beløb.
På en god dag får Americandreams 600 nye følgere på Instagram, og disse nye følgere er automatisk med til at sprede budskabet om Americandreams til andre brugere på Instagram.
- Når jeg sidder ved computeren, spiller jeg ikke spil. Jeg bruger ikke al min tid på at overspringshandle på Facebook – jeg arbejder, siger Cecilie Villadsen, hvis firma har næsten 130.000 følgere på Facebook og over 96.000 følgere på Instagram.
Cecilie Villadsen fortæller til Børsen, at når hun er færdig med handelsskolen, vil hun koncentrere sig om at drive sin virksomhed. Planen er, at Americandreams skal være kendt i hele Europa inden for fem år.
LÆS OGSÅ: Succesfuld online-iværksætter åbner første butik
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter