Stylepit i turbulent tid: Vi er fortrøstningsfulde
Bestyrelsesformanden for den pressede online-modevirksomhed har tillid til, at topchef Marc Jeilman sammen med resten af organisationen kan vende udviklingen.
Under overskriften ’Lær spin af Stylepits bestyrelse’ fik Stylepits bestyrelsesformand, N.E. Nielsen, i Børsen Weekend ros af avisens chefredaktør Niels Lunde for sit ’glimrende spin’.
Det skete i en kommentar til, at den stærkt pressede online-modevirksomhed i en ganske indpakket version i sidste uge indirekte opfordrer Stylepits aktionærer til at beholde deres aktier, hvis de tror på Stylepits turnaround – og derved ikke skal sælge til Bestseller-rigmand Anders Holch Povlsen.
LÆS OGSÅ: Aktionærer i Stylepit vil ikke sælge til Holch Povlsen
I forbindelse med dagens ordinære generalforsamling – og måske på baggrund af chefredaktør Niels Lundes kommentar – skriver N.E. Nielsen blandt andet i ’supplerende bemærkninger til Stylepit A/S’ ordinære generalforsamling’:
- Bestyrelsen har tillid til, at Marc Jeilman (administrerende direktør for Stylepit) sammen med resten af organisationen kan drive virksomheden. Fra os er der stor ros og anerkendelse af det arbejde, Marc og organisationen har lavet i rekonstruktionsfasen og i perioden herefter. Nu hvor Stylepit skal videre, skal der gerne flere kræfter til for sammen med den nuværende ledelse og organisation at løfte virksomheden til et nyt niveau.
LÆS OGSÅ: Stylepit advarer mod at sælge aktier til Holch Povlsen
Konkurrencen er som ventet hård
Advokat N.E. Nielsen, som blandt andet har været bestyrelsesformand for kriseramte virksomheder som Cimber Sterling, Amagerbanken og Torm, og som blev hentet til Stylepit som bestyrelsesformand i juni, tror fuldt ud på fremtiden for den hårdt prøvede online-modevirksomhed. For som bestyrelsesformanden siger: ’internethandel er kommet for at blive, internethandel boomer, og internethandel bliver stadig mere sofistikeret’.
- Konkurrencesituationen er som forventet – hård, men ikke uventet hård; det ville være underligt, hvis Stylepit skulle have et ’Blue Ocean’ for os selv. Vi er fortrøstningsfulde, fordi Stylepit har været igennem en periode, hvor selskabet har prøvet så meget, så det ved, hvad det kan og ikke kan, og hvilke segmenter der skal fokuseres på.
- Der er ingen, der kan hvile på laurbærrene – slet ikke Stylepit, men vi kan kun konstatere, at siden foråret har selskabet fulgt de planer, der er lagt, og det er meget betryggende for den videre færd, siger N.E. Nielsen.
LÆS OGSÅ: Stylepit vælger kendt krise-advokat til bestyrelsesformand
Går efter 90 procent af aktierne
Ejeren af Bestseller og milliardær Anders Holch Povlsen går målrettet efter at opkøbe 90 procent af aktierne i Stylepit, så han kan tage virksomheden af Københavns Fondsbørs.
Børsen har tidligere skrevet, at administrerende direktør i Stylepit, Marc Jeilman, og investor Poul Spangsberg, der har stået bag småkagevirksomheden Karen Volf, ikke ønsker at sælge ud af deres aktier.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter