STYLEPIT: Hård konkurrence giver større underskud på driften
Det tidligere SmartGuy må tilpasse forventningerne til årets driftsresultat til et minus på mere end 20 millioner kroner.
STYLEPIT kan melde om et tredje kvartal, der har været præget af hård konkurrence og den fortsatte uro i Rusland og Ukraine.
Det meddeler SmartGuy Group, der er selskabet bag det tidligere SmartGuy, i en selskabsmeddelelse.
Den danske modegigant må derfor tilpasse forventningerne til årets driftsresultat, så det nu forventes at ligge i den nedre ende af det tidligere udmeldte interval på mellem -20 og -30 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: SmartGuy i massivt underskud
Til gengæld fastholder ledelsen forventningerne til omsætningen, som efter planen lander på 500 millioner kroner.
Navneskift har været i fokus
Derudover melder den danske online modeforhandler, at tredje kvartal især har været præget af det navneskift, som selskabet har lanceret for nyligt.
- Koncernen har i kvartalet været fokuseret på forberedelserne til lanceringen af STYLEPIT på hjemmemarkedet i Norden, og derudover har der fortsat været fokus på opgraderingen af salgs- og marketingafdelingen samt udbygningen af et højt performende team, lyder det fra SmartGuy Group.
Selskabet hæfter sig samtidig ved, at de første resultater efter lancering af den nye identitet har været positive samt at modtagelsen hos kunderne i de nordiske hjemmemarkeder har været meget tilfredsstillende.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter