Strategien mangler når der annonceres på mobilen
Globalt afsættes der store summer til mobilannoncering, men mange bruger pengene i blinde, viser ny undersøgelse.
Der mangler både værktøjer til at måle effekten af mobilannoncering og generelle strategier. Det viser en ny international undersøgelse fra onlineanalysevirksomheden WARC (World Advertising Research Center) og den globale Mobile Marketing Association. Det skriver Bureaubiz.
Undersøgelsen viser, at 83 procent af de 548 adspurgte marketingfolk fra Europa, Mellemøsten og Afrika regner med at bruge flere penge på mobilannoncering de kommende år. Til gengæld har kun 66 procent en egentlig strategi for mobilannonceringen.
- Resultaterne afspejler et marked, som ser potentialet i mobil og investerer herefter. Mobilbetalinger og mcommerce spiller en betydende rolle, og det bliver interessant at se, om de intenderede investeringer i mobilteknologi resulterer i en øget modenhed i forhold til mobilstrategi og -integration i det kommende år, siger Amy Rodgers, der er research editor hos WARC.
Indtil videre er det største problem forbundet med mobilannoncering at måle effekten af markedsføringen.
LÆS OGSÅ: Flere forbrugere shopper på mobilen
Læs hele artiklen på BureaubizFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter