Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Stort servicetjek: Her er de bedste butikker





Monday den 31 October 2016 kl. 10:40 - Kilde: Søndagsavisen

En række discountbutikker og supermarkeder er særligt servicemindede. Det viser en ny undersøgelse. Aldi klarer sig overraskende godt.

Hvert år gennemfører Søndagsavisen en stor test af de danske discountbutikker og supermarkeder. Og i år er ingen undtagelse. Avisen har ud fra syv forskellige kriterier set på, hvilke kæder der leverer den bedste service.

Blandt supermarkederne er det Irma, der løber med sejren. Sidste år gik den til Kvickly, men kæden er røget ned på en tredjeplads efter Irma og Føtex. På fjerde og femtepladsen ligger Meny og Super Brugsen.

At Irma har genvundet titlen, betyder rigtig meget forklarer Irmas direktør Søren Steffensen til Søndagsavisen.

- Jobbet kræver, at man kan lide at tale med mennesker. Man må helst ikke have en dårlig dag, når man ‘går ud på scenen’. Det er hårdt arbejde at sidde i kassen, for man er på hele tiden, siger Søren Steffensen til Søndagsavisen.

Ifølge avisen har Irma kortere køer og tjekker flest æggebakker. I Føtex hilser alle ekspedienter til gengæld både til start og slut, og det er her, at flest poser bliver foldet ud for kunderne.

Fakta og Aldi er bedst

Ser man på discountbutikkerne, er det Fakta, der løber med prisen for bedste service, skarpt forfulgt af Aldi. Særligt Aldi har de seneste år haft et dårligt ry.

I en undersøgelse blandt danskerne, som Metroxpress bragte i sidste uge, blev Aldi nemlig udpeget som det supermarked med dårligst service. Men i denne undersøgelse er servicen i Aldi bedre end i Kiwi, Rema 1000, Lidl og Netto, som kommer ind på henholdsvis tredje, fjerde, femte og sjetteplads.

Oprigtig service

Det kan betale sig at give kunderne en god service, for det er stort set en omkostningsfri investering.

- Det koster jo ikke mere at give god service i Fakta eller et andet discountsupermarked. Og hvis der er noget, danskerne kan lide, så er det at få en ekstra service gratis, siger Peter Mølkjær, der er forbrugerekspert i Deloitte.

Det skal dog være oprigtigt understreger han.

- Hvis det bliver en mekanisk hilsen, kan det virke irriterende på kunden. Et ‘fortsat god dag’ skal ledsages af et smil og øjenkontakt. Og så handler det om at have blik for, hvordan hver kunde skal behandles.

LÆS OGSÅ: Her synes danskerne, at servicen er dårligst

Læs hele artiklen på Søndagsavisen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD