Storsatsende brillemærke er gået konkurs
Opsigtsvækkende aftaler med en amerikansk sportstjerne og en topmodel kunne ikke få dansk brillemærke til at løbe ordentligt rundt.
Brillemærket Christopher Cloos er havnet i en konkurs, skriver Finans.
Gennem 2022 har væksten ikke været på det forventede niveau, og det endte med at trække tæppet væk under Christopher Cloos, lyder forklaringen fra Julius Langkilde, som er medstifter og adm. direktør.
- Det er en trist situation, siger han til Finans.
- Men jeg ville aldrig have været selskabet og rejsen foruden. Det er forfærdeligt at se virksomheden gå konkurs, men jeg har været klar over, at det var en risiko i noget tid. Det er ikke bare sket hen over den seneste uge, siger Julius Langkilde.
I første omgang vil han gerne byde på dele af konkursboet.
Det meste af forretningen på nettet, men i efteråret 2020 kunne Julius Langkilde præsentere brillemærkets første fysiske butik i Antonigade midt i København.
Kendte ansigter i front
Christopher Cloos, der blev stiftet i 2012, har vakt en del opsigt ved at lande kommercielle samarbejder med kendte mennesker.
Det gælder især aftalen fra 2020 med den amerikanske fodboldspiller Tom Brady - en af verdens helt store sportstjerner - som er brillemærkets ansigt udadtil. For nylig blev fotomodellen Elsa Hosk desuden en del af forretningen.
I første omgang havde aftalen med Tom Brady en enorm indflydelse på omsætningen. Stjernen fik salget til at banke i vejret med 800 procent, viste det efterfølgende kvartalregnskab.
- Vi har indgået store samarbejder med stærke personligheder, der afspejler det gode liv og en perfektionisme, som vores briller ligeledes symboliserer. Det har uden tvivl krævet frygtløshed og store ambitioner, og vi er sikre på, det er det, der skal til, for at nå vores mål om at beklæde en million ansigter med briller i år 2024, sagde Julius Langkilde i 2021.
Trods salgseksplosionen har Christopher Cloos haft svært ved at tjene penge. Senest tabte virksomheden 13,7 millioner kroner i årsregnskabet for 2021 - årets før lød underskuddet på 8,6 millioner.
LÆS OGSÅ: Enorm influencer slår pjalterne sammen med dansk brillemærke
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter