Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Storsatsende brillemærke er gået konkurs

Foto: PR



Monday den 19 December 2022 kl. 09:44 - Kilde: Finans

Opsigtsvækkende aftaler med en amerikansk sportstjerne og en topmodel kunne ikke få dansk brillemærke til at løbe ordentligt rundt.

Brillemærket Christopher Cloos er havnet i en konkurs, skriver Finans.

Gennem 2022 har væksten ikke været på det forventede niveau, og det endte med at trække tæppet væk under Christopher Cloos, lyder forklaringen fra Julius Langkilde, som er medstifter og adm. direktør.

- Det er en trist situation, siger han til Finans.

- Men jeg ville aldrig have været selskabet og rejsen foruden. Det er forfærdeligt at se virksomheden gå konkurs, men jeg har været klar over, at det var en risiko i noget tid. Det er ikke bare sket hen over den seneste uge, siger Julius Langkilde.

I første omgang vil han gerne byde på dele af konkursboet.

Det meste af forretningen på nettet, men i efteråret 2020 kunne Julius Langkilde præsentere brillemærkets første fysiske butik i Antonigade midt i København.

Kendte ansigter i front

Christopher Cloos, der blev stiftet i 2012, har vakt en del opsigt ved at lande kommercielle samarbejder med kendte mennesker.

Det gælder især aftalen fra 2020 med den amerikanske fodboldspiller Tom Brady - en af verdens helt store sportstjerner - som er brillemærkets ansigt udadtil. For nylig blev fotomodellen Elsa Hosk desuden en del af forretningen.

I første omgang havde aftalen med Tom Brady en enorm indflydelse på omsætningen. Stjernen fik salget til at banke i vejret med 800 procent, viste det efterfølgende kvartalregnskab.

- Vi har indgået store samarbejder med stærke personligheder, der afspejler det gode liv og en perfektionisme, som vores briller ligeledes symboliserer. Det har uden tvivl krævet frygtløshed og store ambitioner, og vi er sikre på, det er det, der skal til, for at nå vores mål om at beklæde en million ansigter med briller i år 2024, sagde Julius Langkilde i 2021.

Trods salgseksplosionen har Christopher Cloos haft svært ved at tjene penge. Senest tabte virksomheden 13,7 millioner kroner i årsregnskabet for 2021 - årets før lød underskuddet på 8,6 millioner.

LÆS OGSÅ: Enorm influencer slår pjalterne sammen med dansk brillemærke

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD