Stormagasin vil lade kunderne bestemme
Kunderne får nu større indflydelse på, hvad der skal ske i Magasin. Senest har de valgt vinderen af Årets Kundepris 2016.
Magasin går efter at knytte endnu tættere bånd til sine kunder og på den måde styrke forretningen. Derfor vil det 148 år gamle stormagasin i fremtiden involvere sine kunder endnu mere i sine aktiviteter.
Blandt andet har Magasin spurgt kunderne om, hvilke skomærker de kunne tænke sig at se på hylderne i fremtiden. Tilbagemeldingerne er nu sendt videre til indkøberne, og allerede i starten af næste år vil kunderne kunne finde nogle af mærkerne i stormagasinets afdelinger.
Inddragelsen bliver en stor fordel, vurderer Margrethe Dal Lehrmann, der er indkøbsdirektør i Magasin.
- Vi ser det bestemt som en mulighed for at komme endnu tættere på vores kunder og på den måde blive klogere på, hvad der ville gøre Magasin endnu bedre for dem. Og så håber vi naturligvis, at når vi involverer dem i de forskellige beslutninger, så føler de også en stærkere tilknytning til Magasin. Nærmest som en del af holdet, siger hun.
Kunderne vælger årets brand
Samtidig har kunderne stemt på vinderen af Årets Kundepris 2016, som blev overrakt den 29. september til det årlige arrangement Partnerdag i Magasin. Prisen gik til det danske modebrand Ganni, som især henvender sig til yngre kvinder. Uddelingen af prisen er med til at belyse, hvad der er mest efterspørgsel på blandt kunderne.
- Det vil hjælpe os til at forstå, hvad vores kunder blandt andet synes om det udvalg af brands der er i Magasin og indholdet på vores website og blog, siger Margrethe Dal Lehrmann.
Ud over Årets Kundepris uddeler Magasin yderligere to priser, henholdsvis Årets Partner, der gik til L’Oreal Luxe og Årets Vækstkomet der i år gik til Rains.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter